Det är renovering av en GSX750 som stått elva år på en gårdsplan på gång. Den är inte i bästa skick, som ni förstår.
Bromsreservoaren var full nog med guck för att bygga ett mindre sandslott. Det är nog lika fullt med guck i huvudcylindern. Min fråga är:
Hur plockar jag lämpligen isär huvudcylindern? Och, kanske lika viktigt, hur gör jag det inte? D v s vilka klåparaktiga misstag kan ha sönder den?
Att bara skölja genom den några gånger föresvävade mig men det känns som att jag klarar mig utan den hejdlösa spänningen att åka fram med en tveksamt renoverad frambroms...
(I nästa avsnitt: Bromskolven med en blank fläck mitt i all rosten)
Mvh,
/Fredrik
Bromsreservoaren var full nog med guck för att bygga ett mindre sandslott. Det är nog lika fullt med guck i huvudcylindern. Min fråga är:
Hur plockar jag lämpligen isär huvudcylindern? Och, kanske lika viktigt, hur gör jag det inte? D v s vilka klåparaktiga misstag kan ha sönder den?
Att bara skölja genom den några gånger föresvävade mig men det känns som att jag klarar mig utan den hejdlösa spänningen att åka fram med en tveksamt renoverad frambroms...
(I nästa avsnitt: Bromskolven med en blank fläck mitt i all rosten)
Mvh,
/Fredrik
) och behandlar därefter huvudventilkroppen som en enda del.
) och det verkar som om damask av, låsring bort, kolv ut är den väg man skall gå. Att få loss damasken är det jag just nu kliar mig i huvudet över. Vill ju inte gärna skada den... men det skall väl gå.