Renovera fjädring var?

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Tackar hade inte en aning om att du hade brutit armen krya på dig (jobbar ju själv som Ortoped så jag förstår)



Just nu undrar jag om det kanske är värt ändå att investera i en S46PR1C2LS
 
Last edited:
Den mystiske Öhlins Jocke svarar inte.Vem är han och vad gör han?
Har han gått under jorden!!

Googlar jag får jag 1840 resultat.På eniro 262 svar, han har en Co/ adress.
En kringflackande stötdämparexpert erfterlyses.
 
Last edited:
Har tröttnat på att sk konsulter aldrig ringer tbx och fixarfrasse blev sur för att jag skrev lite negativt här.

Så det blir till att fixa det själv dvs mycket billigare och så lär man sig något :yoparty
 
En stötdämpare är ju en mycket simplare konstruktion än vad en knäled är, så¨in och grotta lite bara, glöm bara inte att bedöva dig med lite pilsner så det inte gör så ont när du skjuter fjädern i pannan på dig själv :D
lycka till.
 
Vi fixar din fjädring, man har ju som sagt en hel del erfarenheter och några titlar som svarar för det.

Vi renoverar & uppdaterar nästan all std. fjädring & givetvis racegrejer då vi är aukt. Öhlins.

Lev. tid under säsong upp till 2v, bara maila eller ringa för offert.

MVH. Lindström Racing & Motor AB
www.lindstrom-racing.se
info@lindstrom-racing.nu
08-550 187 00
Vi finns i Södertälje, välkommna.
 
Vi gör alla typer av fjädringsinställningar/renoveringar/ombyggnationer på samma sätt som ENG berättar om Kumlins.
För alla vanligen förekommande hojfabrikat finns oxå ett otroligt prisvärt alternativ med cartridgesystem för gaffeln.

Detta tillsammans med uppgradering och renovering av bakdämparen ger dig en fjädring som räcker minst upp i SBK här hemma i Sverige.

Allt till ett pris som får dig att häpna när du vet vad andra liknande komponenter och jobb brukar kosta.
PM:a för offert.

www.racerepairs.se
 
En stötdämpare är ju en mycket simplare konstruktion än vad en knäled är, så¨in och grotta lite bara, glöm bara inte att bedöva dig med lite pilsner så det inte gör så ont när du skjuter fjädern i pannan på dig själv :D
lycka till.

Inget lager kommer någonsin överträffa knäledens hållbarhet och funktion.

Vi fixar din fjädring, man har ju som sagt en hel del erfarenheter och några titlar som svarar för det.

Vi renoverar & uppdaterar nästan all std. fjädring & givetvis racegrejer då vi är aukt. Öhlins.

Lev. tid under säsong upp till 2v, bara maila eller ringa för offert.

MVH. Lindström Racing & Motor AB
www.lindstrom-racing.se
info@lindstrom-racing.nu
08-550 187 00
Vi finns i Södertälje, välkommna.

Har haft er i åtanke men min tidigare erfarenhet av er var ok och sannolikt en del otur .....jag har numera accepterat att få oljiga fingrar.
Dvs begränsningen ligger inte i matarialet som jag åker på.

Vi gör alla typer av fjädringsinställningar/renoveringar/ombyggnationer på samma sätt som ENG berättar om Kumlins.
För alla vanligen förekommande hojfabrikat finns oxå ett otroligt prisvärt alternativ med cartridgesystem för gaffeln.

Detta tillsammans med uppgradering och renovering av bakdämparen ger dig en fjädring som räcker minst upp i SBK här hemma i Sverige.

Allt till ett pris som får dig att häpna när du vet vad andra liknande komponenter och jobb brukar kosta.
PM:a för offert.

www.racerepairs.se

Jag tror orginal grejerna håller bra klass och räcker ganska långt.
Har en Öhlinare bak och bytt fjäder fram och bak, tveksamt om jag/vi kan utnyttja mer än så?
Du vet erfarenhet är summationen av ens misslyckanden ;)
 
Last edited:
Jag tror orginal grejerna håller bra klass och räcker ganska långt.
Har en Öhlinare bak och bytt fjäder fram och bak, tveksamt om jag/vi kan utnyttja mer än så?

Originalgrejer har ju med åren blivit bättre och bättre.
Men det har även "top of the line" enheterna oxå blivit!
Konstigt hur människans gränser/krav hela tiden flyttas fram iaf.
Det jag vet är iaf att jag oftast varit nöjd med det jag haft.
Sen byter man gaffelolja och utropar: Men vaffaan hur har jag kunnat åka omkring med det andra skiten :)
Sen är karusellen igång...
Liknar lite en hojrenovering: Jag ska bara... å sen finns ingen återvändo.
Likaså med fjädring.
Precis som du säger: Nya fjädrar fram ÄR inget mindre än en revolution.
Varje litet steg märks stort.
Så först olja + rätt nivå, sen fjädrar.
Har man sen provat en cartridgeförsedd gaffel undrar man vad för cykelpumpar som fabrikerna skickar med ;)
Osv osv.

Så du har helt rätt!
Men oxå fel. :D
 
Originalgrejer har ju med åren blivit bättre och bättre.

Osv osv.

Så du har helt rätt!
Men oxå fel. :D

Sant att det kan alltid bli bättre, jag har insett att optimerad fjädring ger bättre varvtider.
Fråga bara vår snabbe Xtra förare med race erfarenhet sen 1999 som åkte snabbare med flera Sek på en sketen 600 med väl inställd fjädring jfr med 1000hojar han har erfarenhet på.

Nu är jag långt ifrån J Lindström som går in med fina bredsladdar i böjen och lämnar en fet lakritsremsa ur böjen.

N Haaland åker 1.37 på Anderstorp och M Nilsson 1.08 KGA med standard fjädring för några år sedan säger en del.

Jag är ljusår från dessa tider.

Jag kommer börja med väl inställd hoj med Öhlins bak och rätt fjädrar, blir det problem med det kommer nästa steg och konsultations behov.
bla bla
 
Last edited:
Originalgrejer har ju med åren blivit bättre och bättre.
Men det har även "top of the line" enheterna oxå blivit!
Konstigt hur människans gränser/krav hela tiden flyttas fram iaf.
Det jag vet är iaf att jag oftast varit nöjd med det jag haft.
Sen byter man gaffelolja och utropar: Men vaffaan hur har jag kunnat åka omkring med det andra skiten :)
Sen är karusellen igång...
Liknar lite en hojrenovering: Jag ska bara... å sen finns ingen återvändo.
Likaså med fjädring.
Precis som du säger: Nya fjädrar fram ÄR inget mindre än en revolution.
Varje litet steg märks stort.
Så först olja + rätt nivå, sen fjädrar.
Har man sen provat en cartridgeförsedd gaffel undrar man vad för cykelpumpar som fabrikerna skickar med ;)
Osv osv.

Så du har helt rätt!
Men oxå fel. :D

Jag hoppas du har rätt, har själv kört på en helt original gixxer 1000 k3a. Nu till denna sommar blir det en 1000rr 04 med wilbers cartridge fram samt bakstöt :tummenupp Ska försöka komma ihåg tråden om ett par månader får man se hur det har gått..
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top