Renovera Öhlinsdämpare i Sthlm, var/vem?

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Har fått tag på en billig Öhlins bakdämpare som sett bättre dagar, och behöver en totalgenomgång plus fjäderbyte. Vem ska man vända sig till? Helst någon i Sthlms-området, så att de dämparen kan monteras för utprovning av rätt fjäder.

Hur pass dyr är hel service/renovering på en godtycklig bak-öhlins-dämpare för MC eg?
Har fått för mig att det typ går två servicar på en ny dämpare (dyrt++ altså) ?

Man bugar!

Sökte lite på Springzz, och resultatet var lite kritik mot att de främst kunde off-road, samt att deras service varit lite si och så. Dessutom har de inte Öhlins-loggan på hemsidan, men det är kanske av mindre betydelse... Ni som rekommenderat dem, har ni annan åsikt, så lyft gärna fram det.

Kan bara säga att jag är mycket nöjd med deras service.
Hulken ger alltid allt när det gäller info och hjälp.

Öhlins loggan har dom inte för att dom inte är en Öhlins ÅF men han kan Öhlins så oroa dig inte för det.
Det handlar nog mest om MotoSpeeds sätt att arbeta som kan diskuteras.

Hulken har jobbat i 19 år med Mc fjädring och ger då mig bra förtroende.

På den negativa sidan är att han precis flyttat och har mycket att få ordning på.
Men det torde inte ställa till det om du lämnar dämparen där.

Last edited:
Kan bara säga att jag är mycket nöjd med deras servie.
Hulken ger alltid allt när det gäller info och hjälp.

Öhlins loggan har dom inte för att dom inte är en Öhlins ÅF men han kan Öhlins så oroa dig inte för det.
Det handlar nog mest om MotoSpeeds sätt att arbeta som kan diskuteras.

Hulken har jobbat i 19 år med Mc fjädring och ger då mig bra förtroende.

På den negativa sidan är att han precis flyttat och har mycket att få ordning på.
Men det torde inte ställa till det om du lämnar dämparen där.

OK, bock å tack igen. Måste ju kolla, folk med egna erfarenheter, och positiv sådan, hörs ju inte lika tydligt som de som gnäller...

Renovera Öhlinsdämpare i Sthlm, var/vem?

Har fått tag på en billig Öhlins bakdämpare som sett bättre dagar, och behöver en totalgenomgång plus fjäderbyte. Vem ska man vända sig till? Helst någon i Sthlms-området, så att de dämparen kan monteras för utprovning av rätt fjäder.

Jag har varit på Stötdämparexperten en gång för ett litet customjobb. Hade en trasig Showa som de hade som mall. Sedan levererade de en Öhlinare med extra 10 mm längd som begärt. Av någon anledning är det dit jag skulle vända mig igen. Men de kanske inte är så billiga – vet ej.

Jag har för mig att också Ava är Öhlins service "approved".

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park