Rennsport 190/55-17"

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
Ska köpa bakdäck inom kort, funderar över om jag ska köpa 190 med 55 profil
eller 180/55 profil :confused: Just nu har jag 190 med 50 profil, å jag tycker R1:an känns trögstyrd och osmidig :arsele Det borde väl vara bättre med 55 profil när det svänger :confused: Det skilljer typ 60 spänn mellan 190 och 180 breden :tummenupp Så min fråga lyder, är 190/55 ett bra val om man vill ha bättre kurvegenskaper eller ska men köra med 180/55, stor skillnad, någon som vet :gnissla Hade ju gärna kört med 190 breden just bara för att det ser fetare ut :yoparty men om 180 breden är mycket bättre så får man ju välja kurvegenskaper framför det estetiskt snygga :tungan

Ha det Gött

/Hellraider

Ska man va petig så ska du ha 190 på din 6tums fälg, men 180 funkar också .
Har för mig att det stog 5,5-6tum som rekomenderad bredd på fälg till rennsport 180/55.

jag ska testa 180 däck på min hoj, men jag tvivlar på att det blir sån drastisk skillnad, tycker den svänger rätt bra med 190 även på bana.

kanske är en smaksak i slutändan...

190/55 är ett kick ass profil/däck!!

Mkt bättre än 180/55 och 190/50.

Känner viserligen bara en som kör med ett sådant, men han tycker Tillern är som att ha ett 180/55 fast bredare och bättre i högfarts kurvor.

Sedan så ser det fetare ut oxå, bra poser poäng. :)

BTW - Han kör på ett SuperCorsa 190/55, men Rennsport eller SuperCorsa är ju mer eller mindre samma däck. :)

PutteLiten skrev:
BTW - Han kör på ett SuperCorsa 190/55, men Rennsport eller SuperCorsa är ju mer eller mindre samma däck. :)

Jag har bytt till 180 både på min CBR och R1 och det känns en jävla skillnad! När du får på 180 däcket känns cykeln mycket smidigare och faller mycket smidigare in i svängarna. Jag har Rensport 180 på min R1:a. Så byt du kommer inte bli besviken :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back