Rengörning av visir.

• Thread starter Thread starter Marcus80
  • Start date Start date
Använder motuls hjälm och visirrengöring, sprayar på, får sitta nån minut, torkar sen av med en ren handduk. funkar kanoners.

Sen jag började med Pledge/Pronto har jag fått visir att leva upp till 5 säsonger eller t.o.m. längre och då kör jag ändå 500-1000 mil varje säsong. Innan dess fick jag byta visir efter ca 2 säsonger.
Blev ännu bättre sen jag hittade ClasOhlsons mikrofiberduk för fönster/bilglas.

Mitt visir är från 2004, och hjälmen från 2003...tror jag ska köpa ny hjälm till nästa år.

Varför är alla så omständliga? :va

Hur många år ska jag behöva innan någon annan lär sig knepet med att göra rent visiret eller framlampan från insekter på max 30 sekunder? Jag har predikat denna metod i åratal men ingen tycks lyssna.

Det enda som behövs är vatten (funkar med sjö och havsvatten lika bra som med kranvatten), en disksvamp med grov VIT sida (mycket viktigt då de gröna är hårdare) och som sagt max 30 sekunder. Klart! Har tvättat min 3 år gamla Shoei på detta vis och det repar nada. Blöt svampen och ta den vita sidan mot visiret.

Grejen är att ett visir är så slätt att nylontraslet på svampen inte får fäste i annat än de som är oslätt dvs flugor och annan skit. Skulle det finnas en repa i visiret riskerar denna inte heller att bli större då repor är negativa mot visirets grundstruktur, alltså en negativ form.

Har ni inte testat detta så borde ni.

på tal om rengöring :confused:

har någon testat metoden med Head & Shoulders mot imma? :va
Hur bra fungerar den isf?

Vill inte hålla på med diskmedel innan varje körning :näsblod

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...