Rengörning av mc-kläder

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
FZ1-N -08
Hej, nu efter sommaren så är både allväders stället, tankväskan och skinnjackan fullt av insekter.

Undrar hur jag bäst ska rengöra dem från alla mygg som fått en säker död?

Varmt vatten och diskmedel på skinnet, alt finns det väldigt bra produkter för detta hos alla som säljer hojkläder, Sadeltvål tror jag det heter.

Tänk på att diskmedel löser fett = Fetta in efterårt!

Allväder håller ja inte på med så det vet jag inte hur det fungerar :)

Jag kör bara med varmvatteno, inget mer. Låter man tex blöt trasa ligga på visiret eller en blöt handuk ligga på jackan i nån minut så är et bara att torka bort all skit. Efteråt så kör iaf jag med en olja som är till för skinn, blir mjukt, rent och glänsande fint.

Ta ur skydden, vänd eventuellt kläderna ut och in, sen kasta dom i tvättmaskinen bara?

man fördärvar inget om man kastar skitet i tvätten då..? blir ju nojjig av handtvättsymbolerna :död

verkar som att insekter är det bästa smörjmedlet för skinnstället iaf, har kört 4 säsonger med mitt skinnställ nu och aldrig tvättat det - nyskick (ok kanske inte nyskick men bra skick :D )

man fördärvar inget om man kastar skitet i tvätten då..? blir ju nojjig av handtvättsymbolerna :död

Många tvättmaskiner har ju ett handtvätt-program.

Annars är det väl bara börja tvätta för hand. Jag tror den stora skillnaden är att det inte misshandlas så hårt och att vattnet inte är lika varmt.

valde handtvätt som tvättprogram men fortfarande en del fluglik kvar på vita områden på jackan..

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!