Rengöring/putsning av Titan-system?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

På hojen sitter ett leo-vinci slipon i titan. Nu undrar jag lite hur man ska sköta detta? Är lite vattenfläckar samt lite tumavtryck ifrån flåtiga mekarhänder på det. Hur ska jag göra rent och vårda denna ädla burk?

Autosol har jag inte ens haft en tanke på att bruka.. det känns alldeles för aggressivt. Har hört talas om 5-56 är det det som gäller??

//KaliZ

Om du låter bli att tvätta så syns inte fingeravtrycken efter ett tag. Jag har provat!

På min burk funkar det fint med vanlig avfettning och nåt bilschampoo.

Om du låter bli att tvätta så syns inte fingeravtrycken efter ett tag. Jag har provat!

På min burk funkar det fint med vanlig avfettning och nåt bilschampoo.

Hehe... ja det är ju ett sätt att bli av med avtrycken!! :D

//KaliZ

Tjo på er!

Jag har nu försökt att gno med autosol, men inte fasen lossnar vattenfläckarna för det!? :mad:

Fettfläckarna var inga problem... det fixade sig med lite lite avfettning. Men vattenfläckarna... hur göra, sitter stenhårt??? :huvet

//KaliZ

Tjo på er!

Jag har nu försökt att gno med autosol, men inte fasen lossnar vattenfläckarna för det!? :mad:

Fettfläckarna var inga problem... det fixade sig med lite lite avfettning. Men vattenfläckarna... hur göra, sitter stenhårt??? :huvet

//KaliZ

Gno mera o hårdare..
Ungefär som o ha sex på fyllan, man tror att de aldrig ska gå,
men rätt som de är så släpper det.:näsblod

Testa med olika tygtrasor, lr varför inte polertrassel!?
Vill det sig riktigt illa, testa med grönduk, sån där som e på disksvampen, men fukta den lite så det inte blir repor.
Annars föreslog nån Svinto.. Efterpolera sen med auotosol.

Edit: Polera är ett riktigt skitgöra, kostar både tid o tålamod..

Åker med Lazerburk (eller stavas det Laser?) i titan och det enda jag använder på den är vatten med vanligt bilschampo eller möjligtvis avfettning. Har aldrig haft problem med fläckar som du beskriver det. Har även hanterad den en del i samband med mek och "kladdat" ner den med både oljor, fett och smutsiga fingrar. Prova med en ordentlig gammal hederlig tvätt.

Titan, likt aluminium, oxiderar ruggigt fort och bildar ett superhårt ytskikt av oxid. Om du tokgnuggar med svinto eller autosol eller liknande kanske du till slut bryter igenom detta skikt och då kan jag lova att du sen har en fläck som är riktigt jävlig att få bort. Då måste du antagligen gnugga lika mkt på hela burken för att få samma "färg" överallt.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back