Rengöring av CPU-kylare?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Min stora, fina och tysta CPU-kylare har blivit helt igensatt med damm. Hur fan ska man få den ren? Det är ju inte så att man kommer åt med dammsugaren och att hålla den under vattenkranen känns knappast som något val.

Nån med tips? Hur gör ni andra datornördar? :nörd
312473.jpg

Jag hivar med datorn ut i garaget och blåser runt med tryckluft. Kommer åt överallt och blir jättefint!
Plåtniklas skrev:
2594432 Min stora, fina och tysta CPU-kylare har blivit helt igensatt med damm. Hur fan ska man få den ren? Det är ju inte så att man kommer åt med dammsugaren och att hålla den under vattenkranen känns knappast som något val.

Nån med tips? Hur gör ni andra datornördar? :nörd
312473.jpg

timm skrev:
2594511 Jag hivar med datorn ut i garaget och blåser runt med tryckluft. Kommer åt överallt och blir jättefint!
Jag som varken orkar bära min dator eller har ett garage använder denna http://www.tinyurl.se/dce64. Om man inte använder det som ett damsugarsubstitut ( jag gjorde det med framgång tills jag blev påkommen av sambon) så räcker det länge.

Har en likadan fläkt och jag brukar dra med bumullstops på kylflänsarna, funkar bra men är ganska jobbigt.

tryckluft, eller modda din låda su du kan schticka ner damsugarn där ;)

sk anog vara lite försiktig med hur hårt du suger/blåser i datorn..

-Rosen- skrev:
2595256 tryckluft, eller modda din låda su du kan schticka ner damsugarn där ;)

Känns inte som det är lådan som behöver moddas om du kollar lite på hur kylaren ser ut. :rolleyes:

Måste ju finnas nån mini-dammsugare att köpa nånstans.. Bah! :mad:

Plocka av den och damsug eller skölj försiktigt med vatten. Akta elmoton i mitten bara.

Våran damsugare kan man ju vända så att den trycker ut luft oxo :tummenupp

Kalle_rs skrev:
2599225 Plocka av den och damsug eller skölj försiktigt med vatten. Akta elmoton i mitten bara.

Våran damsugare kan man ju vända så att den trycker ut luft oxo :tummenupp

Vet inte hur det är med andra modeller på moderkort men med mitt så är det inget du bara enkelt plockar bort och trycker dit igen. Tog mig lätt över 1 timme att få dit den jävla fläkten. Plus börja gegga med kylpasta...

Tryckluft på burk is the shit, kostar inte många tior hos en elektronikhandlare.

Funkar skitbra på knappsatsen på mobilen också

GuW skrev:
2600405 Tryckluft på burk is the shit, kostar inte många tior hos en elektronikhandlare.

Funkar skitbra på knappsatsen på mobilen också
Det är det vi jobbar med. Lagom tryck dessutom är det bra mycket bättre att blåsa i en dator än att suga.

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back