Rengöra vitt läder utan att färga?

Beror på vad som "smutsat" lädret!

Tvål o lite vatten kan funka!
Annars är ett ljust suddgummi grymt bra för mindre ställen. Om man inte har all tid i världen för då är det grymt på större ytor också!

Satsa på att ta bort myggen direCkt efter varje tur så går det med vatten + ev diskOmedel.

EdT Jag misstänker att diskmedlet torkar ut skinnet i längden.

Last edited:
Skinnfett och ev en mjuk borste (som en tandborste fast större).
Funkar hur bra som helst till både stället som är silver/vitt och MC-jackan som också är vit.
Lite mer jobb än ett mörkt ställ men det går.

Biltemas lädertvål är det bästa för att göra rent vitt läder. Om inte det finns hemma använder jag möbelpolish. :tummenupp

GixxerTina skrev:
2300821 Biltemas lädertvål är det bästa för att göra rent vitt läder. Om inte det finns hemma använder jag möbelpolish. :tummenupp

Står att det kan färga vitt läder :näsblod
Annars har jag det hemam redan :yoparty

Jag ska nog prova alla metoder på skorna innan jag ger mig ann stället heh

GixxerTina skrev:
2300821 Biltemas lädertvål är det bästa för att göra rent vitt läder. Om inte det finns hemma använder jag möbelpolish. :tummenupp

Har för mig att jag läste i en tråd om nån som använt nån biltemaprodukt på skinnstället och den färgade (den svarta) dynan blå?

EDIT. Jag använder vatten med lite diskmedel och borste men jag tänkte varje gång att det kanske torkar ut skinnet.

.

Lurch skrev:
2301657 Har för mig att jag läste i en tråd om nån som använt nån biltemaprodukt på skinnstället och den färgade (den svarta) dynan blå?

EDIT. Jag använder vatten med lite diskmedel och borste men jag tänkte varje gång att det kanske torkar ut skinnet.

.

Den någon kanske inte läst instruktionen på flaskan. Min kille har blått/vitt/svart Spyke 4race skinnställ och det har inte färgat av sig något alls. Ser nytt ut.
Biltemas Läderoljan ska man inte använda på vitt då blir det ljusgult. Läderoljan ska man ha på mörka partier.

Bara Biltemas lädertvål som man kan ha på vitt.

Ville bara förklara det tydligt så folk inte springer o köper oljan och det blir inget vidare på ljust läder.

Muggen skrev:
2301655 Står att det kan färga vitt läder :näsblod
Annars har jag det hemam redan :yoparty

Jag ska nog prova alla metoder på skorna innan jag ger mig ann stället heh

det är skillnad på lädertvål och läderolja

Last edited:
Jag använder ett läderkit som köps i en trälåda, kommer inte ihåg märket dock. Det var svenskt, och innehåller rengöring (tvål), olja och fett. Har använt detta på mitt Svart/vit/silver Spyke, och det vita är fortfarande lika kritvitt. Använt både fett och olja på det vita.

Synd att jag inte kommer ihåg vad det heter, men det kan väl inte finnas alltför många lädervårdskit som säljs i trälådor...

/J

EDIT: http://www.ekolprofessional.com/universalset.htm /EDIT

Biltemas lädervårdskit (lädertvål och läderbalsam) fungerar perfekt. :yoparty Har flera vita partier på mitt ställ och de är fortfarande snygga. Har iofs bara använt stället lite drygt 1000 mil men ändå...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT