Rengöra skinnstället med vad (innan infettning)?

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Såpa och vatten? Tvål och vatten?
Deluxeprodukt med känt varumärke och 5cl flaska för 480:-?

Egentligen så är jag i stort redo att gå på med såpa och vatten men har något minne av att grön såpa kan vara starkare än man tror. :va
Några tips?

Även Barnängens barnolja funkar väldigt bra att smörja stället med efter rengörning

jag köpte någe från en nasare på elmia.. blev tokrent utan att gnida ihjäl sig och skinsmörjat var underbart. kostade en trehundring.. lätt värt det.. kommer dock inte på vad det hette. så jag borde nog hålla tyst. men det finns säkert någon mer än jag som råkade ut för han och är nöjd =)

Stod igår faktiskt och gjorde rent stället. Som vanligt använde jag Lux tvålflingor (har haft paketet i evigheter) upplösta i lite vatten och en tandborste. Torkar av med en fuktig wettex, låter det torka och smörjer sen in med minkfett.

Jag körde mitt 2-delade halvarsson i tvättmaskinen. Lägsta temp, Grumme tvättsåpa (Ariel vittvätt hade varit lite overkill:)), halv maskin ingen centrifug. hängde upp det och när det var nästan torrt fettade jag in det med fiskarsmorning. Blev kanon.

Inget flashigt raceställ dock.

Last edited:
Hört tidigare på SH att ridsportbutiker är "the shit" och har grymma och billiga produkter!

Det viktiga är inte vad du gör rent med så länge det inte skadar dkinnet utan vad du har på efter det torkat!

Hört tidigare på SH att ridsportbutiker är "the shit" och har grymma och billiga produkter!

Det viktiga är inte vad du gör rent med så länge det inte skadar dkinnet utan vad du har på efter det torkat!

Helt riktigt. Själv har jag använt Effax läderbalsam och läderrengöring efter ett tips från ridfolk. Skinnstället blir hur snyggt som helst och ser väldigt bra ut. Mitt är nästan 10 år nu och ser bra ut fortfarande.

Rekommenderas, tjöp! :tummenupp

Läderbalsam + rengöring här

På med stället, in i duschen. Diskmedel, skölj av, smörj in med läderbalsam. Tänk bara på att inte hängtorka stället, då töjer det sig på längden.

På med stället, in i duschen. Diskmedel, skölj av, smörj in med läderbalsam. Tänk bara på att inte hängtorka stället, då töjer det sig på längden.

Det kan faktiskt vara en anledning att just häntårka då min genetiskt defekta och muterade kroppsform gör att i stort alla byxor i ställ är lite för korta.

Stod igår faktiskt och gjorde rent stället. Som vanligt använde jag Lux tvålflingor (har haft paketet i evigheter) upplösta i lite vatten och en tandborste. Torkar av med en fuktig wettex, låter det torka och smörjer sen in med minkfett.

Tandborste, borde ta ett tag då va.:va Eller borstade du tänderna samtidigt? Minkfett låter bra, men vart hittar man det?
Ursäkta om jag märker ord, det äju så kul.:)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back