Rengöra lackpickan

Ett bra tips är att köra lite ren förtunning genom sprutan innan du häller i färgen.. underlättar bra mycket sen när du ska göra ren sprutan. :tummenupp

Anton_Ljunghusen skrev:
Jag lägger ju primer och slipgrund och sen slipar innan topplacken så det ska väl inte spela så stor roll om det är lite porigt i botten tycker man

Japp, till en gammelgsx :tummenupp

Annars e pulverlack så jävla smidigt..
Kostar inte många pengar, jag brukar lämna till den lokala anläggningen och dom har inte vett att ta betalt, jag lämnade tre vindrutetorkare och en dragkrok till bilen och tro det eller ej dom ville ha 50 svenska riksdaler för det jobbet.. :va

Får man låna tråden lite?
Jag lackade kåpor+tank till RDn för några veckor sen, och resultatet blev lite sämre än väntat... Blanksvart var färgen, och det blev apelsin och rinningar lite här och var. Rinningarna kan man väl förstå sig på, för mycket är för mycket helt enkelt, men varför den lätt vågiga/apelsinartade ytan??? Underarbete var grundfärg och slipning... :confused:

Speedsoda skrev:
Jag lackade kåpor+tank till RDn för några veckor sen, och resultatet blev lite sämre än väntat... Blanksvart var färgen, och det blev apelsin och rinningar lite här och var. Rinningarna kan man väl förstå sig på, för mycket är för mycket helt enkelt, men varför den lätt vågiga/apelsinartade ytan??? Underarbete var grundfärg och slipning... :confused:

Lackering kräver många års erfarenhet och tyvär!! dom som är duktiga på detta yrke är oftast trasiga på grund utav alla lösningsmedel :(

Anton_Ljunghusen skrev:
Ööö vad är det? :)

Tack för svaren. Det står att primern jag har funkar till alu, så jag kör med den :)

Slipgrund ger alltså bättre slutresultat?
Förtunning 14 e celulousa(vete fan hur det stavas) o 85 e syntet

Speedsoda skrev:
Som det skrevs innan!
Det e ruggigt svårt o lägga en schyst lack!
I början när jag sprutade så rann det nåe så jävulskt!
Prova dimma på basfärgen!
Klar lacken läggs på försiktigt o låt det gärna bli lite halvdant resultat då det tar lite tid innan den rinner ut så att säga!
Vänta o lägg på mer tills ett bra resultat har uppnåtts!
Bra o ha rätt så varmt med en 35-40 grader skadar aldrig=)
Att det blir apelsin skal beror på för lite lack eller dåligt underarbete!
Kan vara fett i med å då blir det svårt!
Innan klarlack torka alltid rent försiktigt med en klibb trasa så får du bort damm o annat skit som man inte vill ha där!

Peder Rosberg skrev:
Annars e pulverlack så jävla smidigt..
Kostar inte många pengar, jag brukar lämna till den lokala anläggningen och dom har inte vett att ta betalt, jag lämnade tre vindrutetorkare och en dragkrok till bilen och tro det eller ej dom ville ha 50 svenska riksdaler för det jobbet.. :va

Mja jag vet men jag lackar mest för att det är kul :)

Nån som vet nått företag som säljer bra lackeringstillbehör? Vore kul att titta runt lite på prylar, behöver en lackoverall också men hittar inget nånstans

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back