Rengöra KN filter. Hur???

Slutar aldrig trådlyft vara roligt?

Skickat från mig med massor av kärlek

Hej
Jag tog just bort ett liknande inlägg ovan.
Det här är ju Teknikforumet, som reglerna för Teknikforumet (och även Racingforumet)anger (Under röda rubriken längst upp) ska inläggen vara sakliga och seriösa. Frekkes fråga gällde just det ämne som tråden avhandlar. Han hade inte för avsikt att lura in folk i ett trådlyft, Frekke var intresserad av trådämnet. Det är därför helt okej att i Teknikforumet lyfta en gammal tråd istället för att starta en ny, om man hittar en tråd som adresserar till den fråga man har.
Osakliga trådlyft, där trådlyftet i sig är syftet, kommer jag dock ta bort från Teknikforumet. Men det beror då inte på trådlyftet, utan att inlägget inte berörde ämnet.

Sjukt mycket kärlek

Last edited:
Ärligt talat så såg jag först nu att denna tråd startades 2004.
Jag tittar inte så mycket på när frågan ställdes. Hade jag gjort det kanske jag inte postat något inlägg.
Men, hade jag beslutat mig för att svara hade jag svarat ungefär på samma sätt som jag gjorde i eftermiddags :)

Guds frid

Hur raketforskning behöver det vara egentligen ?

På tiden jag hade ett sådant så körde jag bara det på ett snabbprogram i diskmaskinen. Litet varningens ord bara, se till och sköta det då frugan inte är hemma, av någon konstig anledning så blir vissa av dem lite känsliga då det ligger moppedelar där. Hur jag nu kan veta något sådant.... =/-

Ett bra sätt att se om ett K&N-filter är tvättat på olämpligt sätt, renblåst med tryckluft så att det blivit skadat etc. Är att titta i motljus genom den rengjorda bomullsfilten innan man oljar. Har filten söndrats så att det här och var är hål på millimetern eller större, ja då är filten förstörd.

Skulle just till att olja in mitt rengjorda och kruttorra K&Nfilter till viffern när jag såg en del bös emellan vecken. Vände sonika på filtret och släppte det från halvmetern ner på rentorkat bord ett antal gånger..bara att ta fram dammtrasan igen..:D

Hur bra är KN-filter egentligen? Dvs, som filter, inte prestanda.

Som filter för sparvar och makadam funkar det. Ett nyoljat K&N-filter är mer restriktivt än ett pappersfilter. Det finns hur många tester som helst ute på Da Net som jämför filtrering vs flöde. Original pappersfilter är svårslagna.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!