Rengöra Araihjälm

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Jag som är lite pedantisk,retar mig på att jag inte får bort alla rester från insekterna som fastnar i det genomskinliga, främre luftintaget på min RX7a.
Någon som har några tipps, om hur man enklast rengör detta framåtvända genomskinliga "scoop"?

Last edited:
Har åxå funderat på det. Det borde ju gå att ta loss scoopen, men har inte testat än, för de är säkert dyra att köpa nya om man skulle råka ha sönder dem.. Så jag har bara kört med topps.
Jocke K skrev:
2394867 Jag som är lite pedantisk,retar mig på att jag inte får bort alla rester från insekterna som fastnar i det genomskinliga, främre luftintaget på min RX7a.
Någon som har några tipps, om hur man enklast rengör detta framåtvända genomskinliga "skop"?

Anehall skrev:
2394882 Har åxå funderat på det. Det borde ju gå att ta loss scoopen, men har inte testat än, för de är säkert dyra att köpa nya om man skulle råka ha sönder dem.. Så jag har bara kört med topps.

Jag vågar inte ta loss scoopen, risk att den går sönder samt att lacken skadas. Måste finnas bättre sätt att rngöra detta "scoop".

Jocke K skrev:
2394867 Jag som är lite pedantisk,retar mig på att jag inte får bort alla rester från insekterna som fastnar i det genomskinliga, främre luftintaget på min RX7a.
Någon som har några tipps, om hur man enklast rengör detta framåtvända genomskinliga "scoop"?

Jag har samma problem fast dubbelt! har 2 stycken sådana där luftintag på min viper gt....vet inte heller om man kan ta bort dom på nåt smidigt sätt, kör med topps och nålar för att fiska ut de äckliga krypen.

De går att ta loss..
Annars köp insektsremover o spreja på

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien