Renault Clio -97, andra förslag?

Men de har ju börjat bli ganska så ovanliga på vägarna. Förut tyckte jag de fanns överallt, men nu är de mera sällsynta.

Dom har återvunnit sig själva till naturen, ser du fyra gummidäck som står någonstans så är det någon som har parkerat en R5 eller en Alfa där och gått iväg en stund...

Köp absolut inget fransk, satsa på nått japanskt.

Den gyllende regeln med att göra ett bra bilköp är att köpa en bra bil som ingen annan vill ha..

Själv köpte jag en micra som bara går och går, kostar ingenting och drar en halv liter milen .. En sån fräsh från slutet av nittiotalet får du för 15-20, då med ac och servo..

Clio är helt okej faktiskt, japanskt är roligare men dyrare att laga och rostar mer. Jobbar själv med Renault och kör Mazda 323F (rostburk), skall säljas nu och frågan är om det inte blir en clio eller Megane istället. Kolla bara så kamremmen är bytt. Max 5 år (gärna 4) annars går dom av.

Civic-civic-civic-civic.

Dom är bra,jag har har haft en -88 och har en 98 ,rosten tog -88 annars hade den rullat fortfarande.

-98 har jag ärvt av Jiri som plågat den i 20 000 mil ,går som ett skott och drar ingen soppa.

Besiktigade den för 2 veckor sedan med blankt papper.

Edit:
Värt en koll ,skicka Farbror Bosse ?

http://www.blocket.se/vi/19076319.htm?ca=15_s

Last edited:
Fick mig en helt rostfri (rostkollad) och fullservad (hos VAG) polo 97 för 20k.
Verkar i mina ögon vara svårslaget för dom pengarna om man ska ha en liten billig bil.

Fick mig en helt rostfri (rostkollad) och fullservad (hos VAG) polo 97 för 20k.
Verkar i mina ögon vara svårslaget för dom pengarna om man ska ha en liten billig bil.

Kanske är dom bättre på att göra service i stockholm.

Här i göteborg så är det mer en värdesänkning om den fullservad hos VAG.

:D

Kanske är dom bättre på att göra service i stockholm.

Här i göteborg så är det mer en värdesänkning om den fullservad hos VAG.

:D

=bitvis servad av vag.
är de allmänt i sverige tro? farfar var in med sin skoda. ja vi tar den om ett litet tag, 2 tim senare va han in o fråga när han kunde få komma in. jo den är klar sörru.. han klia sig i huvvet o sa att han just suttit i bilen i 2 tim o väntat :D

gör som jag, tjöp en manlig cheva van!:tummenupp bakhjulsdrift, stor och mumsig motor, gott ljud, extremt bra komfort, extremt bra lastkapacitet... dricker en del ska väl medges, men så bra som den är i övrigt så tycker jag fan att det får vara värt det!:tummenupp

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan