Renault Clio -97, andra förslag?

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Skall införskaffa en ny bil i prisklassen 15-20k. Och min far tipsade mig om en Renault Clio -97, är det nånting att ha? Köpa franskt känns faktiskt inte allt för lockande. :gnissla

Andra förslag i den prisklassen? Jag vill gärna att det ska ingå vinterdäck med bilen.

Golf III, utomordentlig brukskärra. Har en 96:as variant själv och flyttar röven i och den är både ekonomisk tillförlitlig och fantastiskt lättmekad.

Clio skulle jag inte köpa faktiskt.

Nepp, franska bilar rasar, om möjligt mer än ford. Köp en riktig bil istället. Om du bara ska flytta röven med den, så köp en japansk.

Köp bildubbade vinterslangar till hojen, en halsduk och ett par slalomvantar, sladda å njut.

En fransk nittisjuas Kliiitå, nej för f-n, den är sjukt ful och kass, lustigt att din farsa tipsar om den, för min farsa har en sån som alltid är till salu. Undras om dom känner varann? :va

din farsa kan inte alltför mycket om bilar va:huvet

En BMW 520 Runt -90 nånting, det är bilar det! Bara till och köpa! :tummenupp :tungan

Har han inte en sån redan? :va

För 20k borde man ju få en ok e36:a, med nya motorn som är lite pålitligare. Men som sagt, inte så billig att köra, vill man ha nånting smart köper man japps. (fast jag är dum och tjör BMW iaf, det är roligare så)

Andra förslag än en Clio? Ja, i princip alla andra bilar utom de franska +ford +opel.

För de pengarna skulle jag köpa nåt japanskt med få mil på mätaren. Finns en hel del kärror ur dödsbon etc. Om du vill att det ska hålla alltså.

Vill du ligga så har jag inga biltips.

Jag skulle kolla på en Honda Civic om du vill ha en mindre bil som är tillförlitlig och kul att köra.

Har haft 3 civic hittils..
en -91 Civic 1.5GL som såldes i vintras.. Egentligen brorsans bil, men jag använde den mycket. Gick ALDRIG sönder från det att vi köpte in den till familjen -92

en -93 Civic LSI som är en av de roligaste bilarna jag haft. Skulle helllre haft en Civic VTI, men de blev för dyra. Gick aldig sönder mellan -93 och -03 och jag körde den överallt..

en -00 Civic VTEC som vi har kvar. Bilen drar ju f*n under 0.55 l/mil på landsväg! Inte den roligaste att köra kanske.. Men det finns en VTEC med 180 kusar att köpa också.. har aldrig heller gått sönder..

Kort o gott.. Jag har bara det bästa att säga om Honda som bil.. Helt sanslöst bra kvalité. Lyxigt är det kanske inte, men de är roliga att köra, har bra väghållning, är billiga att äga och klart undervärderade i Sverige.

Skrattretande att se hur folk som tror sig kunna bilar håller på att dissar alla franska bilmärken bara sådär. Jag har skruvat renault ett tag och de är inte sämre än volvo, saab eller annat skit som ni hyllar här.

TS: Kolla du på en clio, de är ganska tåliga mot rost, går relativt bra och billigt och är tro det eller ej, väldigt hållbara. Så ni som tror att alla franska bilar är skit... Fuck off and die

Skrattretande att se hur folk som tror sig kunna bilar håller på att dissar alla franska bilmärken bara sådär. Jag har skruvat renault ett tag och de är inte sämre än volvo, saab eller annat skit som ni hyllar här.

TS: Kolla du på en clio, de är ganska tåliga mot rost, går relativt bra och billigt och är tro det eller ej, väldigt hållbara. Så ni som tror att alla franska bilar är skit... Fuck off and die

Du som skruva renault.

Har tomgångsproblem på min laguna -98. funkar ibland, men oftast inte.
Har bytt tändlägesgivare, blev bättre ett tag. Men är lika nu.
Va kan de va då?

Har själv haft en clio -97 och jag var jättenöjd med den! Smidig, billig både att tanka, skatta och försäkra.
Inte en gnutta rost, prickfritt genom besiktningen sedan den var ny och jag hade inga problem med den!:tummenupp

Okej att den inte ser så modern ut invändigt, men jag antar att du inte ska ha bilen för att ragga :ligga? :rolleyes:

Golf III låter som ett bra förslag. Skall kika vidare på det.

En Golf III i samma skick som en Clio är väl ungefär dubbelt så dyr? Billiga Golf III:or brukar ju ha gått till Kina och tillbaka ett par gånger eller vara helt upprostade?

Last edited:
Köp en Golf GTi från 80-talet, lägg pengarna som blir över på något annat, kanske ett sportsystem eller varför inte en motorcykel :tummenupp

Jag skulle kolla på en Honda Civic om du vill ha en mindre bil som är tillförlitlig och kul att köra.

Har haft 3 civic hittils..
:fakta

Var inte Civic den modell som hade minst anmärkningar i bilprovningens genomgång?

Edit:
Hittade statistiken för just 97:or på bilprovningen.
2007 års statistik för 10 år gamla bilar = 97:or visar som följer:

Antalet underkända
Clio: 39%
Civic: 16%

2007 års besiktningsstatistik för 10 år gamla bilar

Civic 97:a under 20':
http://www.blocket.se/vi/18935678.htm?ca=11_s&last=1

Last edited:
Köp en Golf GTi från 80-talet, lägg pengarna som blir över på något annat, kanske ett sportsystem eller varför inte en motorcykel :tummenupp

Jag har haft ett par, och det är väl ingen bil jag skulle rekommendera om man vill ha ett problemfritt bilägande. Roliga är dom, det ska erkännas, men rostar friskt och är ofta hårt körda med eftersatt underhåll.

Välj hellre en bil som är i pensionärskategorin, liten motor och intetsägande sort, då brukar skicket vara finfint och med lite mil.

Köp en R5:a istället, världens bästa bil :fakta Att den sen är världens NÄST snyggaste bil är ju bara en bonus.

Köp en R5:a istället, världens bästa bil :fakta Att den sen är världens NÄST snyggaste bil är ju bara en bonus.
Men de har ju börjat bli ganska så ovanliga på vägarna. Förut tyckte jag de fanns överallt, men nu är de mera sällsynta.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back