Remmar för att sänka framgaffel

Remmar

Det är inte tillåtet att använda remmar till sänkningen.
Min andra hälft gick besiktningskursen i höst och där sa de bestämt ifrån detta!!!

thundrace skrev:
jag har 50mm exact i frigång mätt med tolk på acen och detta uppnås genom att sänka gaffeln max enl reglemente och sen spänna ner den så den linar med hjulaxel-svingbult-framaxel med spännband samt stel i bak.Räckte för att vinna i sdc..men satan vad härligt låg den är...körde fast i singeln på gårdsplanen... :tummenupp

bara sänka bak lär skicka den i omloppsbana...och bara sänka fram lär ju ge duktigt coola burner...
Hmmm skulle vara intressant att veta vilken sdc tävling du kört med "sänknings band".. Jag har varit på alla tävlingar utom Malmö no:2 i sdc o jag har då inte medvetet släppt igenom dig på någon tävling.. om du monterat dem efter besiktning så har du gjort ett brott mot besiktningen.. Då är du regelmessigt disskad i denna tävling pågrund av FUSK...

Alla kommer med olika tolkningar gällande dessa förbannade strapz... Om man läser texten på tex de som Muzzy säljer så e dom godkända vid fullt fjädertryck "stumt i botten" då har du ingen fjädringsväg kvar i framgaffeln.
Altså de e inte tillåtna...
Ps. I sdc så har de inte varit godkända de senaste 3 åren, de som kört med dem har haft turen att inte mött mig på besiktningen..Ds

Ni kan ju tänka er att bli besvikna när jag/eller någon annan besiktare kommer på plattan efter vattnet o backar bort er därifrån.. förra året i Pite´å så råkade 2 förare ut för det på startplattan men han ta bort dem innan start.

mvh
Klassbesiktnings chef mc

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma