"Relativt" bekväm sporthoj för lång kille?

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
GSX-R1000, -03
Tjena.
Tänkte köpa mig en helt ny hoj till sommaren. Vill hitta en sporthoj med ”mindre” tröttande och obekväm körställning vid gat/landsvägskörning, trots att man är 1,84 m lång (eller har långa ben/underben). Har i dagsläget en Kawa ZX-9R.

Eftersom inte mc-säsongen riktigt dragit igång här i norrland, samt att vissa butiker inte har demo-hojar, så kan det bli lite ”si-och-så” med provkörningar innan köp.

Läser man (vissa) tidningstester så verkar Yamaha R1 samt Honda CBR1000RR vara relativt ”bekväma” utanför banan, medan det klagas på Suzuki GSX-R1000’s höga fotpinnar och skarpa knävinkel. Kawa ZX-10 verkar få lite blandade åsikter…

Så jag undrar vad era erfarenheter är av ovanstående hojar, speciellt om ni är lång/långbent. Stämmer testernas åsikter om körställning ”någorlunda”, eller är skillnaderna egentligen försumbart små?

Så ni ”långa” som kör nya R1:an, ZX-10:an, CBR1000RR Fireblade och GSX-R1000 (Suzukin från -03 och framåt) får gärna komma med lite tips.

Ska förstås även provköra det hojar jag kan/får innan köp och försöka bilda mig en egen uppfattning.

Mvh Erik

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...