relä!

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Min blinkers blinkar lite snabbare nuförtiden....bara ett kort ögonblick innan den hittar rätt rytm igen.
Brukar man inte säga att det kan ha nåt med relän att göra ?

vad sitter dom?
Hur ser dom ut?
Är dom dyra ?

Har en smc 625 -07

Tja. Det är väl mest troligt att ditt blinkrelä håller på att packa ihop.
Min gissning är att det funkar med ett universalrelä. Det finns två olika standarder (DIN och SAE) och beroende på vilken typ det är så är det två olika socklar. Kolla på hur ditt ser ut och köp ett där stiften sitter på samma sätt så borde det fungera.
Kostnad är väl ca 50 kronor på macken eller biltema.

Om du prompt måste ha original så är det säkert mycket dyrare även om det i många fall ändå är samma tillverkare.

Det kan väl kanske hända att det är något special med sockeln på din hoj men jag har väldigt svårt att tro det då blinkersrelä inte direkt är raketforskning och det finns inte vare sig prestanda eller vikt att hämta på att utveckla ett eget så dom använder nästan garanterat ett universalrelä som dom stämplat en extra stämpel på.

Aha, tack för ditt utförliga svar :)

Sitter det bara 1st på min hoj eller flera ?
Sköter det oxå något med strömförsörjningen på resten av hojen ?

Tja. Det är väl mest troligt att ditt blinkrelä håller på att packa ihop.
Min gissning är att det funkar med ett universalrelä. Det finns två olika standarder (DIN och SAE) och beroende på vilken typ det är så är det två olika socklar. Kolla på hur ditt ser ut och köp ett där stiften sitter på samma sätt så borde det fungera.
Kostnad är väl ca 50 kronor på macken eller biltema.

Om du prompt måste ha original så är det säkert mycket dyrare även om det i många fall ändå är samma tillverkare.

Det kan väl kanske hända att det är något special med sockeln på din hoj men jag har väldigt svårt att tro det då blinkersrelä inte direkt är raketforskning och det finns inte vare sig prestanda eller vikt att hämta på att utveckla ett eget så dom använder nästan garanterat ett universalrelä som dom stämplat en extra stämpel på.

Det sitter bara ett blinkrelä på din hoj (samma för oavsett om du blinkar höger eller vänster). Det har inget med "övrig strömförsörjning" att göra.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back