Rekommenderade priser på begagnade motorcyklar hos handlare?

Zimono

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Hoj
Ja
Nyfiken på om det finns någon sida på nätet där man kan kolla rekommenderade priser på hojar man köper hos handlare. Vet om att priset beror på en hel del faktorer som är unika för varje hoj (tillbehör, skick etc.) men i en Bike-tidning från 2009 jag har finns det med ett antal 100 mc-modeller med rekommenderade priser för varje modell beroende på vilket tillverkningsår som gäller. Nu är det som bekant 2011 och om några månader är säsongen över och 2012 knackar på dörren....mao är prislistan i tidningen inte värd så mycket. Söker därför efter en mer uppdaterad prislista.

Någon som känner till ngn sådan lista på nätet?

De släpper tidningen vart år, borde gå o efterbeställa från deras hemsida

Blocket !!!! ?

Hej!

Vart in till en handlare för ett tag sedan, han värderade min hoj utefter priserna på blocket. Snittpris..... drog sedan utav de pengar han ansåg sig behöva för att byta in den.

Hur de gör när det är en ovanligare modell...... det är väl som att sträcka upp fingern i luften och känna efter. Tycker att en hel del överpriser råder samtidigt som det finns mycket till väldigt låga priser.

Att finna en lista som är skriven och flera månader gammal...... känns bara som en minimal/liten fingervisning.

Dagspriserna på Blocket, är dagens prislista. Sedan gäller det att komma överrens!

Ha det gott och lycka till..... sälja/eller/köpa. MVH Tony

japp blocket är rikt märket idag sen drar de av för att kunna tjäna lite kulor med. Men de bjuder skit priser in och sen ligger de ute för rövar priser inte undra på att hojjarna står så länge i hallen. Usch för att vara MC handlare kan inte alls vara skoj.

Bytte nyss in min hoj och precis som Toyman skriver så går handlaren efter blocket när den ska värderas.

Trygghansa värderade min hoj efter priserna på blocket. Så blocket är ganska vanligt som riktmärke

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park