Rekommenderad datorbutik ?

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date

s9d8as0vjk

Guest
Om man ska köpa låda, moderkort, processor, grafikkort, ljudkort ... vilken butik kan ni rekommendera då ? Skulle behöva köpa en idag om det dyker upp nåt bra alternativ.

Finns det någon vettig i Knugens Kurva eller är dom bara skit ? Om inte så vore det kanon med en butik på södra sidan av Stockholm. Finns det inga vettiga där så går Stockholm City bra också. ;)

Kan vart rekommendera www.komplett.se, har köpt datordelar för runt 15000 därifrån (i omgångar) och har ALDRIG haft några som helst problem. Väldigt snabba leveranstider har dom, och låga priser. Frakten för en hel dator (utan skärm) gick på rung 300 kr har jag för mig. Och sen, kanske det viktigaste av allt... dom har ett STORT sortiment så man kan välja och vraka, inte som på andra sidor där det bara finns dåliga crucial-minnen att köpa.

Jag har handlat från www.itbutikken.dk, www.datorbutiken.se, www.komplett.se och www.jmedata.se och det är väl ungefär samma lika allihop. Itbutikken hade dock lägst pris totalt när jag köpte en större mängd grejer även om de inte var billigast på enstaka produkter. Att de är danska är inget problem då de har lager/registrerad bifirma i sverige.

Men som sagt, det är närmast en akademisk fråga vilken butik du väljer att beställa i från.

Eisbaer, precis ! Menade en fysisk butik men jag var lite otydlig just med den biten. ;)

Verkar vara en jäkla massa butiker som har en massa saker på lager enli websidor men sen när man ringer så menar dom att dom har det på sitt huvudlager nånstans i Sverige. Hur som helst har jag fått tag på pryttlarna jag behöver på Bedawid i Södertälje. Eller rättare sagt så levereras dom idag.

Mycom har det mesta och till rätt bra priser men servicen är.. Sådär. Alltid, dom 6-7 gånger jag varit där, toklång kö och slöa säljare.

Plåtniklas skrev:
Mycom har det mesta och till rätt bra priser men servicen är.. Sådär. Alltid, dom 6-7 gånger jag varit där, toklång kö och slöa säljare.

Ja, de går inte fort där. Fast de är hjälpsamma o så. Hade ett krånglande grafikkort nångång som de bytte utan tjafs.

eisbaer skrev:
Ja, de går inte fort där. Fast de är hjälpsamma o så. Hade ett krånglande grafikkort nångång som de bytte utan tjafs.

Rekommenderar också Mycom. Handlar enbart där sedan två år tillbaka. Långa köer dock.

Långa köer är väl ett gott tecken? Är det 2 pizzerior brevid varandra och den ena har kö ut i gatan och den andra har 0 kunder, vilken väljer ni?

YamahaJojje skrev:
Långa köer är väl ett gott tecken? Är det 2 pizzerior brevid varandra och den ena har kö ut i gatan och den andra har 0 kunder, vilken väljer ni?

Det var ett riktigt dåligt exempel.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back