Rekommendera prisvärd utrustning

Jag gillar ju den där Beeline 2 GPSen, minimalistisk på alla sätt och vis.
Har bara läst om den inte prövat själv.

Jag gillar ju den där Beeline 2 GPSen, minimalistisk på alla sätt och vis.
Har bara läst om den inte prövat själv.
Jag hade Royal Enfields version. Funkade bra sålänge man höll sig till större vägar och borta från små byvägar. Smidigt slippa en stor skärm framför näsan. Särskilt när det var mörkt ute.

För att fortsätta på tips temat .

Om man vi har en liten navi, vad rekommenderar ni?
Vill slippa använda mobilen, gärna funka bra att koppla till Varför via bluetooth
Själv har jag bara kört Garmin. Gillar det även fast det kan vara lite bökigt ibland. Många tipsar om Zumo men om du vill ha en liten måste jag flika i en joker här. Cykel-GPS typ deras Edge-serie. Kolla här foton på båda dessa:
20250628_110215.jpg
20250709_172143.jpg

Skaffa en billig extra mobil, med nedladdade kartor behöver du inget SIM.
På ena gammelhojen har jag en äldre eTrex med kartor, duger för att hitta fram.

Skaffa en billig extra mobil, med nedladdade kartor behöver du inget SIM.
På ena gammelhojen har jag en äldre eTrex med kartor, duger för att hitta fram.
Jag hade min gamla mobil på hojen. Tills jag tappade den i golvet och skärmen exploderade. Nu har jag en billig mobil till allt och det är mycket bättre och definitivt enklare.

Jag har en Aoocci C3 för navigering. Det är Android Auto/Apple Carplay som hämtar info via Wifi från telefonen. Då kan jag ha en telefon med hyfsad kamera utan att den skakar sönder av att sitta på styret. Nackdelarna jag sett hittills är att den använder Wifi och inte BLE och det drar ström ur telefonen och att navigeringsapparna ska vara kompatibla med Android Auto. Det senare har gjort att jag lämnat Calimoto och kör Kurviger som inte är lika bra på att vägar ska vara öppna för trafik.

Brorsan beställde en annan Aoocci med kameror till så det kanske är kul när man kan se varför man körde i diket.

Själv har jag bara kört Garmin. Gillar det även fast det kan vara lite bökigt ibland. Många tipsar om Zumo men om du vill ha en liten måste jag flika i en joker här. Cykel-GPS typ deras Edge-serie. Kolla här foton på båda dessa:
View attachment 518074
View attachment 518073
Kört Garmin på både mc o cykel - men bytt till BMW Connected ride (Tomtom??) eftersom den har stabilare o enklare uppkoppling mot hoj/telefon/hjälmar.

En sak jag skall testa är att skapa turer i Garmin connect-appen (banor) o exportera till BMW:n som gpx
Där måste man tänka på att connect-appen för cykling leder över cykelvägar o gångstigar så man får kolla att den automatiska dragningen ligger på godkända vägar

Back