Rekommendera en bromsbänk i norrland!

Flod

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Moto Guzzi 850 '77, Hornet 600 '06
Tjenare! Jag har en liten Honda Hornet som jag skulle vilja bestycka om senare mot hösten (i samband med att ett KN-filter åker in). Jag vet att Norrlands MC (umeå) har en bänk, men i övrigt är jag rätt oviss.

Mellan Luleå och Ö-vik, var skulle DU rekommendera att lämna in på bänkning/bestyckning?

Tack på förhand! :banana

Varför gå över ån efter vatten? Är väl bara att bänka hos Norrlands MC? :va

Om det måste vara nån annan så finns MC Xpress (Piteå / Norrfjärden), Lindroths MC (Luleå), EMP (i Boden) och MekTek uppe i Kalix.

Last edited:
Visst, men man vill ju undersöka marknaden lite. Någon annan kanske hade gjort det före mig, så jag skulle slippa få någon sorts överraskning.

Men jag antar att det bara är att sätta sig i telefon och kolla priser.

Visst, men man vill ju undersöka marknaden lite. Någon annan kanske hade gjort det före mig, så jag skulle slippa få någon sorts överraskning.

Men jag antar att det bara är att sätta sig i telefon och kolla priser.

Jag vågar nog säga med 100% säkerhet att eventuella pengar du tjänar på bänkningen tappar du i bensinkostnad om du åker från Umeå till annan ort. T.ex. så är Umeå -> Piteå t.o.r 40 mil.

Jag vågar nog säga med 100% säkerhet att eventuella pengar du tjänar på bänkningen tappar du i bensinkostnad om du åker från Umeå till annan ort. T.ex. så är Umeå -> Piteå t.o.r 40 mil.

Iofs. Men jag är till Skellefteå var och varannan helg, så det gör som ingen skillnad. Men visst, smidigt att göra det lokalt, förstås.

Vet du vad det brukar kosta? Munstycken och nålar och sånt? Såg att ett dynojetkit kostade runt 1500... Sen tillkommer bänk och tid förstås.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!