rekommendera en bra speldator (laptop)

jag har honom på tråden ska kolla vad han hade tänkt sig att spela!

de här spelen hade han tänkt att roa sig med: cs source, cod black ops, kanske cop mw2 med, kanske wow

bra idé men du vet hur vi ungrare blir när vi inte får det vi vill ha:huvet
Köp en av dom asus jag länkar till! Ska finnas någon acer med med liknande/bättre prestanda. Tror inte du får mer pang för pengarna om du inte prickar in något reapris.

jag har honom på tråden ska kolla vad han hade tänkt sig att spela!

de här spelen hade han tänkt att roa sig med: cs source, cod black ops, kanske cop mw2 med, kanske wow

CS =lätt
Wow = lätt
Black OPs = tungt som fän, men ska spec-mässigt klaras på någon av ASUSarna du fått tips om :)

Det är ju lite felprogrammerat så kommer nog funka bättre och bättre med lite tid till patchar.

Köper du standard Dellen så är det bara att glömma.

Köp en av dom asus jag länkar till! Ska finnas någon acer med med liknande/bättre prestanda. Tror inte du får mer pang för pengarna om du inte prickar in något reapris.

ska kolla på länkarna, verkar som om att han åsså vill ha en asus så...:tummenupp

Som 17-åring kan jag säga att jag hade plockat ihop en egen dator.
Moderkort med dubbla grafikkort modell värsting, fet processor och bra RAM-minnen.
Blir billigare att plocka ihop delarna själv än att köpa en färdig, finns återförsäljare som kan montera ihop allt och installera OS och drivrutiner för en billig peng!

Wow och CS pallar min gamla pissdator utan problem,
3gb RAM
nVidia GeForce 9300 128mb grafik
piss-processor.

Ska man spela Cock of Doody så laggar det dock ordentligt, men sen betalade jag inte mer än 2 lakan för den :banana

Edit:
En speldator _ska_ vara stationär, man får mycket mer prestanda för pengarna...

Moderkort med dubbla grafikkort modell värsting, fet processor och bra RAM-minnen.
Blir billigare att plocka ihop delarna själv än att köpa en färdig, finns återförsäljare som kan montera ihop allt och installera OS och drivrutiner för en billig peng!

3gb RAM
piss-processor.

Ska man spela Cock of Doody så laggar det dock ordentligt, men sen betalade jag inte mer än 2 lakan för den :banana

Edit:

lite bökigt för en 13-åring å släpa med sig skärm å burk på en cykel för att cykla 5km till polaren för att lana nån timme:gnissla

tack för svaren allihop, asus verkar det som att vi ska kika närmare på, fortsätt gärna tipsa:tummenupp, själv måste jag knyta mig nu då jobbet kallar i ottan:huvet

Går du in på dustinhome.se och söker på G73JW så får du upp 2 burkar med samma spec men olika priser :va

Och bägge i lager.

Det var ju lite intressant... De hade hur som helst sämre specs än netonnets version (som hade i7 processor, 6 gig ram med en ledig minnesplats, ett av de vassare ati grafikkorten och en större hårddisk bland annat).

Du, det var 10k som var gränsen, inte 40k ;)

Exakt! Måste ju dra gränsen någonstans får ju tänka på syrrans hälsa, iofs så e hon egen företagare men hon är ensamstående med 3 ungar som börjar bli lite väl dyra i drift asså, tänk om man hade fått allt man pekat på när man var ung, dagens snorungar är för jävla bortskämda:huvet

Last edited:
Du kan ju dock få det jag beskrev för under 10 lock, har hänt lite sen ni var ungdomar :krama
Nej, du får inte fetaste CPU med två av dom fetaste video korten för 10k
http://www.inet.se/kundvagn/visa/74984
Sen saknas det lite, så totalt hamnar du nog nära 30k om resten skall matcha.
Dock inte sagt att det inte går att få till en "speldator" för ca. 10k, men det blir svettigt om skärm, kylning etc skall ingå.

Edit: Intel paket för 8k
http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=237451
Saknar OS, skärm, mus och tangentbord, spräcker mao 10k budgeten lite.

Last edited:
tack för svaren allihop, asus verkar det som att vi ska kika närmare på, fortsätt gärna tipsa:tummenupp, själv måste jag knyta mig nu då jobbet kallar i ottan:huvet

Du är helt klart på rätt väg, gillar asus bärbara skarpt!
Jämförde kvalitén på en del olika bärbara innan jag köpte min budget laptop (surf/film) och är hur nöjd som helst med min asus :tummenupp

3gb RAM
piss-processor.

Edit:

Man får självklart mycket mer för pengarna om man går på en stationär men ska den vara bärbar så ska den.
Sen finns det ingen mening med att gå på dubbla grafikkort, bättre köpa ett lite dyrare som presterar bra och när man behöver mer att åka med köper man ett nytt kort. För under det året eller två det tar innan du behöver mer pulver så spöar vilket budget singel kort dina gammla dubbla kort :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...