Rekommendera en 19" skärm (platt en)

  • Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vad kan man bli tvungen att punga ut för en bra och billig?

Nuvarande skärm verkar ha ont i magen, det är svarta skuggränder överallt...
 
Tänk på att du inte har nån högre upplösning än 1280x1024 förrän du kommer upp på 20"...
Så jag köpte "bara" en 17" ist för en 19".
Har en Samsung 173T för övrigt.
 
Ja, jo.. Går man hellre på pris än prestanda så går det säkert hitta ännu billigare. :) Jag köpte min enbart eftersom det var den snabbaste, som jag hittade i alla fall, och var i en vettig prisklass.

Det du ska göra är att browsa runt lite på nätet efter tester på dom skärmarna som du känner kan vara nåt för dig. Jag skulle aldrig köpa nåt utan antingen ett seriöst test eller på rekommendation. Det är mycket stålar. Det ÄR fan 500 liter soppa. :D
 
Plåtniklas skrev:
Jag har en sån här, fast 17". Kan inte annat är ge den toppbetyg.
http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/163617/details

  • Bra bildskärpa.
  • Vettigt pris.
  • Snabb uppdatering. Går skitbra att spela allt på.

Angående storleken på bildyta så är en 17" TFT-skärm mer eller mindre motsvarande en 19" CRT.

Observera att på 19-tummarna är uppdateringen inte snabb oavsett om man kör med rgb- eller dvikabel. Det blir vissa släpningar i grafiken som gör att det kan se lite suddigt ut. Personligen tycker inte jag det är direkt fult så.. men det är värt att tänka på. =)
Polarn köpte för övrigt en Eizo 19", trevlig sak. Dyr dock.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top