Rekommendationer av trycklufts-muttermaskin / mutterpicka

Jag köpte en helt vanlig eldriven på jula för 400 kr för kanske 4 år sen. Har använt den lite då och då både till hojen och till bilen. Har nästan fungerat över förväntan, inte gått bet på en enda mutter eller skruv hittills. Smidigt med sladd så man kan jacka i den i vilket vägguttag som helst.

IR var väl det som ansågs som bäst för 5 år sen när jag skruvade, höll bra, skapligt lätta och starka. Bekvämaste jag någonsin arbetat med var dock "Kuken", låg fint i handen :D Men seriöst, löjligt vibrationsfria, lätta och allmänt trevliga men vill minnas att kvaliten och priset för den delen inte kunde mäta sig med IR

2011071910412401.jpg

Var ganska skoj när den hängde i tryckluftslangen på lagom ögonhöjd när pappervändare 1-10 var nere och fick en rundtur på verkstan av vd´n. Har för mig att vi köpte in dem från Mac tools bussen, kul att prova men blev några reklamationer som sagt.

Glöm inte att isolera inbyggnaden av kompressorn som du kommer bygga ganska snart när du tröttnat på oväsendet, gör även en lucka för att komma åt dräneringskranen. En dunk med ett hål i korken för slangen är att rekommendera då det gärna spottar o fräser en del.

Jag köpte en helt vanlig eldriven på jula för 400 kr för kanske 4 år sen. Har använt den lite då och då både till hojen och till bilen. Har nästan fungerat över förväntan, inte gått bet på en enda mutter eller skruv hittills.

Köpte en sån när ja hade min första bil, helt värdelös! Brukar sluta med att man får lossa hjulbultar osv med skaftet istället, till motorn på hojen funkar den iof. Den ligger på nån hylla i garaget!

Hade tänkt köpa en tryckluftspicka men då räcker nog inte kompressorn till skulle ja tro!:4skrika

Skulle rekomendera en som dessutom är försedd med gummering runt huset. Bra eftersom man oftast dyngar ner pickan i backen efter användning:smasha

Vill du maximera så är det viktigt med slang, rätt kopplingar och inga vindor.

Bara en en vanlig Cejn 320 koppling stryper 0,5 bar slänger du på en vinda,lite mer kopplingar så får du rätt mycket strypningar innan luften når fram till pickan.
Beroende på vilken dimmsmörjare du använder så skall den sitta nära verktyget max 7m annars fyller du bara slangen med olja ( finns dyra som klara 40 m )

Mät gärna trycket vid pickan när du kör den, det ger dig fakta.

Akta öron och händer !

Idag damp den ner!
Jag får ta och lägga upp lite bilder sen på de grejor jag har så att ni tryckluftsrävar kan få en bild av ifall jag behöver komplettera.

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1331210624.899860.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1331210624.899860.jpg
    48.5 KB · Visningar: 137
Nice!!!

Precis köpt en ny kompressor till farsan i 60 års present så nu börjar det bli dags att skaffa luft verktyg..!:yoparty

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon