Rekommendation sökes: skidhjälm för någon med SHOEI-skalle

d97jro

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
XL1200
Hej!

Jag har en klassisk SHOEI-skalle och är inne på min tredje SHOEI-hjälm. När jag kör båge.
Nu ska jag efter många års uppehåll på skidåkningen ut och åka skidor igen, och det är dags för skidhjälm. Är det någon som på rak arm kan tipsa om märke/modell på skidhjälm som borde passa en SHOEI-skalle?

Mvh,

/J

Hej!
Jag har kört Shoei i några år.
När det kommer till skidhjälm har jag alltid valt Warp. Dom sitter fint på mitt huvud iaf. Modellen har varierat med åren. Så ingen specifik modell att rekommendera.

Scott funkar för min shoeiskalle. Nu har jag inte provat alla scotthjälmar direkt, men ändå.

Jag tror jag har en Shoeiskalle och kör Giro skidhjälm (och cykelhjälm också f.ö.)

/R

Har en Shoei GT Air, sen om jag har Shoeiskalle eller inte vet jag inte :) Trivs bra med min POC i skidbacken

Din fråga är nästan omöjlig att svara på, precis som med MC-hjälmar! Titta på några, som är godkända ”CE-EN 1077” (vissa fall SS-EN 1077), prova och välj den som fyller alla dina utvärderingskriterier, dvs Godkända och sköna, hittar du dessutom någon som är snygg är det bara en bonus. :tummenupp Man kan per default aldrig se snygg ut med en potta på huvudet :7peta, men jag kör iaf inte en meter utan en, oavsett om det är mc, skridskor eller alpin skidåkning.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT