Rekommendation (fjärr mm.)

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamma Fazer
Tänkte bara skriva av mig lite glädje över det jag satte ihop häromdagen. Har fluktat lite efter att göra en fulvariant av mediastation hemma och nu har jag fått ihop en smidig liten pjäs.

Köpte en guldfjärrkontroll till datan på Kjellco för 299 pengar, lätt de bästa investerade datapengarna jag lagt. Sedan har jag konfigurerat upp den så att den styr Winamp, BsPlay, och övrigt på ett utmärkt sätt. Dessutom så har jag fixat så att när ingen film spelas upp så ligger denna bilden ut på tv:n, mha samurize. Detta innebär att det är en fröjd att ligga i sängen och kolla på tv. Att dessutom kunna släcka datan med fjärren när man blir trött är inte fel...

Nästa steg är att fixa till ett snyggt menyprogram till mina playlists och till mina filmer...

Om någon vill ha assistans med något så försöker jag svarar jag så gott jag kan, men det rekommenderas verkligen! :)

Bifogat

• tv.GIF
    tv.GIF
    36.3 KB · Visningar: 74
Hej...

Jag tycker definitivt ni skall satsa på det, hur ra som helst. Vad det gäller program så finns det några "riktiga" mediasystem, tror de heter meedio och sånt, de skall man använda om man vill spela in tvprogram o så, men det gav jag mig inte in på. Mitt "system" :) består av två enkla program.

Girder
Girder för att kunna använda fjärrontrollen. Man får installera och kludda lite, inte så svårt, jag kan skicka över min fil, eller posta den här om ngn vill.
Som jag har det nu så har jag en knapp på fjärren som jag väljer vad jag vill styra. Winamp, Bsplayer, Annat har jag för tillfället. Winamp o Bsplayer funkar som man kan tro, funderar på att lägga till så jag kan flytta subs upp och ner. Under annat har jag funktioner som att slå på min tvguide, styra musen, slå på/av tvsignalen mm.

Tvprogrammen
Är gjorde med ett program som heter Samurize (www.samurize.com?). Mycket enkelt ihopsatt, kan lägga upp min config. Det som behövs är alltså själva programmet Samurize och en plugin som heter "gettv". Sedan kan man sätta ihop det hur man vill.

Fjärr
Precis en sådan som du länkar till har jag köpt. Svinbra, eftersom jag har en laptop och man kan gömma själva fjärren i laptopen. Först var jag tveksam eftersom den inte har så många knappar, men sedan kom jag på hur jag skulle konfigurera girder så att jag kunde "toggla" på ett bra sätt, då funkar det guld.
Det skall gå att köra med vilken fjärr man vill, man får då bara välja nån annan plugin i Girder. Detta vet jag inte hur man skall göra dock, eftersom jag är öjd som det är!

Prova och lek lite, 299 kr på Kjellco är inte så mycket flis för all nyttan man får ut :) (iallafall om man bor trångt som jag gör)

Är det värt pengarna att inhandla ett TV-kort och vilket rekommenderas isåfall?

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt