reklamerad postförsändelse

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
köpte lite grejer för drygt 4000 spänn som jag fick hemskickat av ett företag, bara det att paketet kom bara till postens sorteringsstation i jönköping.
så efter en vecka så ringde jag företaget, de reklamerade paketet hos posten och skickade ett nytt.
det nya paketet kom fram en vecka efter att de reklamerat det gamla.
allt är frid och fröjd och jag får brev från posten där de undrar om jag fått det gamla paketet, nej det har jag inte svarar jag.
nåra dar senare får jag en SMSavi, för det bortslarvade paketet :va
då visar det sig att nått stjärnskott har hittat mitt paket i jönköping och skickat det vidare.
så jag ville inte vara sämre än att jag hämtade ut grejerna.

så nu till frågan..
eftersom att företaget jag beställde ifrån reklamerade försändelsen, så borde ju de fått ersättning för prylarna, så det är väl posten som äger paketet istället. men kommer posten vilja att jag ger dem paketet eller vad kommer hända?
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Var med om samma sak för ett tag sedan. Eftersom Posten lagrar uppgifterna om att du hämtat ut det gamla paketet bör du säga åt Posten att kontakta företaget som reklamerat försändelsen.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
när posten reklamerar paketet till företaget så kommer dom väl upptäcka att dom levererat och du hämtat ut paketet.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
paketet låg i jönköping i 3 veckor innan det kom fram till mig.
borde inte reklameringen vara färdig.
varför jag undrar är ju naturligtvis för att jag vill behålla prylarna.:näsblod
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har fått dubbelt en gång på samma vis och inga krav har kommit ca 3 år senare :)
Sitt och håll på dem och se vad som händer, det värsta som kan hända är att du får en retursedel hemskickad och att du då får skicka tillbaka prylarna.
Posten är kända för att slarva så jag tror du kan ha fått till en bra deal här...
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Jag har fått dubbelt en gång på samma vis och inga krav har kommit ca 3 år senare :)
Sitt och håll på dem och se vad som händer, det värsta som kan hända är att du får en retursedel hemskickad och att du då får skicka tillbaka prylarna.
Posten är kända för att slarva så jag tror du kan ha fått till en bra deal här...
det var ett sånt svar jag hoppades på :D

en extra 500Gb hdd och 4Gb ram minne till skulle ju inte sitta fel
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
det var ett sånt svar jag hoppades på :D

en extra 500Gb hdd och 4Gb ram minne till skulle ju inte sitta fel

Gratis är aldrig fel :D Kom på en grej till jag fick gratis, för bara nåt år sedan. Då beställde jag en kartong med tom-skivor och då hade de råkat stoppa ner typ 200 skivor av en helt annan sort också, mycket dyrare än de jag beställde dessutom :)
Med tanke på allt som skickas dagligen så är det ju inte oväntat att det går fel någonstans, men oftast brukar det vara till kundens nackdel...
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Gratis är aldrig fel :D Kom på en grej till jag fick gratis, för bara nåt år sedan. Då beställde jag en kartong med tom-skivor och då hade de råkat stoppa ner typ 200 skivor av en helt annan sort också, mycket dyrare än de jag beställde dessutom :)
Med tanke på allt som skickas dagligen så är det ju inte oväntat att det går fel någonstans, men oftast brukar det vara till kundens nackdel...
får väl vänta ett tag med att börja slita i förpackningarna.. lite jobbigt om det kommer ett brev hem nån dag efter att jag öppnat allt :p hur förklarar man bort det
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
får väl vänta ett tag med att börja slita i förpackningarna.. lite jobbigt om det kommer ett brev hem nån dag efter att jag öppnat allt :p hur förklarar man bort det

"näe jag har hämtat ut mitt paket, varför skulle jag ha 2 paket? Det är nån på posten som har snott erat isåfall..." Så skulle jag förklara bort det. Jag slapp/missade betala för en pryl en gång på postens uthämtningskontor men då tjejen har jobbat där så åkte jag dit och betalade innan de kom på det.
Som sagt, posten gör fel och har försäkringar, tänk på dig själv.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
"näe jag har hämtat ut mitt paket, varför skulle jag ha 2 paket? Det är nån på posten som har snott erat isåfall..." Så skulle jag förklara bort det. Jag slapp/missade betala för en pryl en gång på postens uthämtningskontor men då tjejen har jobbat där så åkte jag dit och betalade innan de kom på det.
Som sagt, posten gör fel och har försäkringar, tänk på dig själv.
det jobbiga är att jag var tcungen att visa leg, och brüden i kassan scannade in körkortet
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top