Reklamera kass mobil

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Köpte en mobil för ett par månader sen och den började trilskas för typ två månader sen. Lämnade in den och fick tillbaka den för en vecka sen. Och efter några timmar börjar den bråka igen. Så därför fick jag lämna in den idag igen:mad: .

Nu är frågan, vad gör jag om skiten kommer tillbaa och börjar bråka igen?
Kan jag reklamera skiten?
Visserligen har jag ju fått en lånetelefon men jag har bätre saker för mig än att springa i TRE-butiker och lämna in telefoner.

Tips och råd?

Enl konsumetköplagen så har butiken 2 chanser på sig att laga den innan dom byter ut den mot likvärdig produkt.

Så jag kan hänvisa till konsumentköplagen isf och få en likvärdig på studs?
För jag skulle gärna ha ngn Sonyericsson. För jag har haft två såna innan som fungerade klanderfritt. Eller kan de tvinga på mig en likadan igen?

[Tim] skrev:
2446711 Så jag kan hänvisa till konsumentköplagen isf och få en likvärdig på studs?
För jag skulle gärna ha ngn Sonyericsson. För jag har haft två såna innan som fungerade klanderfritt. Eller kan de tvinga på mig en likadan igen?
Be dom fara åt Hälsingland och kräv en ny SE.:tummenupp

Du har rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka, sen kan du köpa valfri telefon och börja om på garantitider osv.

Från konsumentverkets sida:

"
Oavsett om felet repareras eller varan ersätts med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade. Åtgärden måste självklart avhjälpa felet. Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du som regel rätt att vägra gå med på fler försök. "

Hela sidan om felakiga varor:

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=133

Ursäkta trådstölden men jag har samma problem typ.
Jag köpte en tv för snart 4 år sedan som då kostade 14000:-, en vanlig CRT 32"-are. Redan från början så var den lite halvdålig, randig bild och konstiga fläckar i svärtan. Då orkade jag inte lämna in den utan det gjorde jag först ett år senare när jag ändå var i thailand i några veckor så man slapp vara utan tv.
Hämtade hem den och det var fortfarande likadant. De servicen var alltså gjord inom 2-årsperioden.
Andra gången (drygt ett år sedan) började Expert tjaffsa om att de inte tog emot den igen då det var utanför två-årsperioden jag ville lämna in den men då visade jag upp min förlängda garanti som förlängde alla service-åtaganden i ytterligare 5 år, totalt 7 år alltså. Jag lämnade dock inte in den men ska göra det nu när jag ändå inte använder den.
Detta blir 2:a gången, måste den in på service en tredje gång för att jag ska kunna reklamera produkten då alltså? Expert kunde inte ge något vettigt svar på det hela, de ville veta vad felet var först :näsblod
Om jag nu lämnar in den en 3:e gång och det fortfarande inte är bra, får jag bara en likvärdig produkt eller ska den kosta lika mycket som den gjrode då? Likvärdig modell kostar i dagsläget ca 7000:- men då kanske de är så snälla så man kan få lägga på några kronor och plocka ut en lcd istället?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg