Reklamera Abonnemang! Några frågor, *hjälp*

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Nu är det som så, att jag var dum nog att våga pröva "tre".. Tänkte att det borde fungera hyffsat, och mobilerna verkade vara ok. Allmänna vilkor är att man t ex har 10 dagars ångerrätt.

Då till min fråga..

Ivrig som jag var, så packade jag upp allting. Visa sig sedan vara som så att jag inte hade någon teckning i mitt hem. Vilket är ganska värdelöst iom att jag inte har någon hemtelefon :huvet

Jag måste reklamera den här skiten. Hur gör man? Iom att man beställer, så godtar man ju deras villkor. Deras villkor är att man inte får pröva telefonen, utan allt ska se ut som när man fick paketet. Dock såg det ut som att min paket redan var öppnat minst en gång... :( Jag bad även om att få portera numret från comviq - kan jag be comviq att strunta i porteringen också?

Finns det någon allmän reklamationsrätt man kan hänvisa till?

Tänkte knopa ihop ett brev nu, och skicka tillbaks alla grejjorna. Helt enkelt häva köpet... Dom kommer ju säkerligen att hävda att jag använt simkortet, och testat telefonen. Men det spelar ju egentligen ingen roll när det gäller min del, kunden har alltid rätt - den måste ju fungera. Hade den fungerat så hade jag haft kvar skiten...

:huvet

ska väl inte vara så svårt, har du inte täckning så har du inte, bara gå in till en 3 butik eller ringa

Sålänge mobilen är i ny skicka så ska det inte va nå problem. Bara att ringa kundtjänst imorrn, jävlas dom så äre konsument ombuds mannen som gäller.

Lezo skrev:
2621713 Sålänge mobilen är i ny skicka så ska det inte va nå problem. Bara att ringa kundtjänst imorrn, jävlas dom så äre konsument ombuds mannen som gäller.
ringde deras kundtjänst nu inatt.. ordnade retur-nummer etc, skrev ut blanketter och ett personligt brev å allt.

ang konsumentombudsmannen .. vet inte riktigt hur sånt funkar. ska jag lägga till i brevet lite lagom hotfullt men proffisionellt i stil med "jag har talat med min konsumentombudsman" - eller vad skam an säga?

:rolleyes:

såhär skrev jag i mitt "personliga brev" utöver deras egna uppsägningsavtal:

---------
Ångerrätt av ”tre”

Nacka den 21/11-06

Förra veckan hämtade jag ut min nya Nokia N73. Glad över att förhoppningsvis slippa tidigare problem jag haft med mobiltelefoner och mottagning.

För det första så kunde jag konstatera att förpackningen varit bruten, innan jag öppnade paketet. Det blev allt tydligare när jag mer i detalj skulle packa upp mobil samt dess tillbehör. Det märktes tydligt att både kartong, mobil, samt hörlurar – varit ute hos kund en gång tidigare. Simkortet var dock intakt, som sig bör. Har tidigare själv jobbat som säljare, bl a med mobiltelefoni.

Med en viss skepsis ville jag ändå komma igång med telefonen och mitt nya abonnemang. Speciellt då jag inte har någon fast telefoni i min lägenhet. Jag är därmed extra beroende av att både mobiltelefon samt operatör kan leverera det som utlovas.

Jag kunde även se att mobiltelefonen tidigare varit uppladdad. Tog dock det osäkra före osäkra, och lät den laddas i 24h, för att sedan inte ladda den förrän batteriet var slut. Allt enl. konstens regler.

Nu var det dags att pröva!

Mitt iver övergick snabbt till besvikenhet. Täckningen var riktigt dålig. Telefonen laggade, och den visade även tendenser att låsa sig emellan menybyten. Första samtalen bröts. Prövade att gå ut, gick något bättre, men fortfarande så uppfattades ungefär 1/10 av vad jag sa. Prövade att ringa några fler samtal, med samma resultat. Bad även div bekanta att skicka sms till mig, eller svara på mina sms – med dåligt resultat. Sms som jag fick blev ordentligt fördröjda.

Hade telefon + operatör levererat vad som utlovas. Så hade jag inte behövt åberopat ångerrätt i det här fallet. Jag hade sett fram emot en ny mobil, och ny operatör. Men det fungerar uppenbarligen inte.

Iom att jag fick en förpackning, som redan var bruten och använd. Men oanvänt simkort, så kan ni gärna debitera mig för att jag använt ett simkort. Men då jag är beroende av att det ska fungera som utlovas, då jag inte har hemtelefon dessutom.

Det är fullständigt oacceptabelt att det inte fungerar, som utlovas.

Jag vill härmed genast häva mitt köp.

........................................................................................................................................................

Michael xxxxxxxxxx
xxxxxxxx
”tre” nummer: xxxxxxxxx
begärt portering från comviq / xxxxxxxxxx

----

ifall någon orkat läsa igenom? =) ska man ta bort, eller lägga till ngt? t ex nämna konsumentombudsmannen (blir dom skrajja för sånt?)

:va

det där är kanon som det är, behöver inte ta med konsumentombudsmannnen i den här svängen, svarar dom negativt så kan du ta upp det, skulle dock inte tro att dom gör det.

IronMike skrev:
2621719 Men då jag är beroende av att det ska fungera som utlovas, då jag inte har hemtelefon dessutom.

Det är fullständigt oacceptabelt att det inte fungerar, som utlovas.

Jag vill härmed genast häva mitt köp.

......................................................................................................
ifall någon orkat läsa igenom? =) ska man ta bort, eller lägga till ngt? t ex nämna konsumentombudsmannen (blir dom skrajja för sånt?)

:va

Det känns som det är fel i meningsbyggnaden i det sista partet... eller jag förstår iallafall inte, det blir kaka på kaka fast utan nån poäng...?? :va

iof inte livsviktigt, men iallafall, tror det går att skriva det mer utförligt:)

IronMike skrev:
2621719
Hade telefon + operatör levererat vad som utlovas. Så hade jag inte behövt åberopat ångerrätt i det här fallet.

Ta bort punkten innan "så" och lägg dit ett kommatecken:

Hade telefon + operatör levererat vad som utlovas, så hade jag inte behövt åberopat ångerrätt i det här fallet.

/Carin

Miss_Orchidee skrev:
2622016 Det känns som det är fel i meningsbyggnaden i det sista partet... eller jag förstår iallafall inte, det blir kaka på kaka fast utan nån poäng...?? :va

iof inte livsviktigt, men iallafall, tror det går att skriva det mer utförligt:)
ah jo, såg det när du påpeka... :)
--
nu ska jag åka å skicka de här. får se hur det går.. man kanske skulle fimpa ner en 50-lapp å skriva på ett till papper "fikabröd till den som öppnar lådan i kalmar" - dom e ju så snåla i småland, så de kanske skulle funka ännu bättre med lite mutor....

:rolleyes:

IronMike skrev:
2621719
Jag kunde även se att mobiltelefonen tidigare varit uppladdad. Tog dock det osäkra före osäkra, och lät den laddas i 24h,

Det här bör du nog ändra.

/Dan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!