Rek. Köp av stunthoj!

Kawasaki eller Honda som stunthoj?

• Antal röstningar
    0
OlleR skrev:
Om jag nu förstått det rätt så är 636 den gatanpassade, den borde ha en kam som ger bättre botten dessutom!

Då är den det självklara valet för Swedie.

Ja på bild är en ZX636RR '04. Lite mer vrid är alltid bra! men inget behov när man stuntar då man drev den sjukt ändå! +20 bak liksom!

Förstår inte att rösterna ligger på Hondan när alla här nämner Kawan som bäst för uppgiften!

jag skulle nog dock välja 600RR om jag letar en banhoj. Vilket jag inte gör. Men Kawan går bra på bana oxå! Så deså :p

Får man fråga vad priset skulle ligga på?

Swedie skrev:
Ja på bild är en ZX636RR '04. Lite mer vrid är alltid bra! men inget behov när man stuntar då man drev den sjukt ändå! +20 bak liksom!

Helt 100% seriöst så finns det inge vrid i Hondan! Jag ljuger inte ens!

Honda är = måndag hela veckan :D
Inget sensationellt alltså och samma hela tiden

Last edited:
Spott ut nu Swedie! Vad är det för pris på hojarna och om det är riktiga klipp, var hittar du dem?

Och än en gång vad är det med de där f**bannade bullarna?

pilsner

Okej gubbar! Ringde just! Som vanligt med en tysk som inte förstår så mycket. Men jag fick iaf fram att hojen INTE är såld och jag kan få köpa den. Dock ska jag ringa tillbaka kl14.

Är det nån här som är sugen på att haka på vidare ner till Tyskland? Stället ligger cirkus 30 mil in i tyskland. Verkar inte vara allt för svårt att hitta dit faktiskt.

Denna "nån" får gärna kunna tyska!

Vi tar raka spåret ner via bron (då båt måste man ju beställa biljett för, har jag inte tid med).

Swedie skrev:
Vi tar raka spåret ner via bron (då båt måste man ju beställa biljett för, har jag inte tid med).

Jäkla omväg, eller långväg :)

Ta färjan kostar ca 600, lika mycket som broarna. och man behöver inte beställa.. dom tuffar och går hela tiden....

Hade gärna följt med, men min tyska har jag lärt mig i vissa dokumentärfilmer så risken e stor att det inte blir någon affär :)

EDIT
Tänk på att det är 130 på motorvägarna i danmark och böterna för fortkörning gör stora HÅL idag...

fack! Fick just reda på att ramen på ZX636 hojen har en spricka utmed ramhuvets svetsfog. En spricka där är ju inte å leka med... Sen går hojen inte igenom besiktningen med en sån spricka i ramen va?

Äre nån här som kan tyska? Vänligen kontakta mig. Jag behöver hjälp att ringa tyskland och pruta på en viss hoj jag nu hittat. Att göra det på engelska känns lite svårt... Hör av dig! tack tack

Swedie skrev:
fack! Fick just reda på att ramen på ZX636 hojen har en spricka utmed ramhuvets svetsfog. En spricka där är ju inte å leka med... Sen går hojen inte igenom besiktningen med en sån spricka i ramen va?
Glöm den, inte lönt att hålla på med. Räkna med mer skador, undra varför den är spräkt där.... :va

Min gamla racekawa hade en spricka där på båda sidor. "Normalt" slitage på Kawor. Jag plockade ner hojen ramren och körde bort med den till en svetsare i Svedala. Han fixade det efter jobb för en femhundring, och då förstärkte han båda sidor och under styrhuvudet (där det är vanligast att de spricker). Pruta grymt mycket och svetsa den när du kommer hem!

Hur var det nu med bullarna, Swedie?

Swedie skrev:
Äre nån här som kan tyska? Vänligen kontakta mig. Jag behöver hjälp att ringa tyskland och pruta på en viss hoj jag nu hittat. Att göra det på engelska känns lite svårt... Hör av dig! tack tack

Kan tyska om du behöver hjälp.

Nä! jag har för ont i foten för att stunta ändå. Blir att putsa en hoj fin istället. Får köpa en stunthoj i vinter istället. Så är jag redo att stunta redigt nästa år istället.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra