Rek. Köp av stunthoj!

Kawasaki eller Honda som stunthoj?

• Antal röstningar
    0

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Aight. Tror det blir att köpa en billigare 600cc hoj och använda som stunthoj.

Har att välja mellan Kawa och Hondan. Problemet med Hondan är avgasröret som kan bli lite jobbigt vid 12or. Kawasan problem blir ju samma sak, fast då när man kraschar att röret kommer ta o kroka till saker.

Gör din röst hörd!

Kawan:
11111111142257033-28110-1092190691_3.bild

Hondan:
11111111142285578-3942-1092227008_1.bild

Förövrigt om stuntningen misslyckas blir det banhojar av dom.

Last edited:
Billiga stunthojar du hittat! :tummenupp
Mycket tröjor på sistone eller? :confused:
Jag tycker du ska ta den finaste :yoparty

Röret är inget problem med hondan, om man har skena. Men grejen är den att den är vansinnigt slö på låga varv. Den reser sig inte ens på 2:an med 62 drev om man inte spöar på kopplingen rejält.

Tycker faktiskt Kawan ser skön ut! Har ju redan en 04 R1 med arslemynning av avgasrören...

Tack! Bra att veta!

Funderar på om det inte är för långt att kanske åka ner o hämta skiten i början av nästa vecka medans jag ändå är där.... i skåne alltså.

Skulle satsa på kawan :)

Kanske inte så skönt att klota med sådana hojar... kostar väl lite mycket?

H4 skrev:
Skulle satsa på kawan :)

Kanske inte så skönt att klota med sådana hojar... kostar väl lite mycket?
Kostar pengar jao.

En annan grej som är bra med kawan är att den har rätt sorts gafflar. USD gafflar! :rock

Hmm, låter skarpt åt Kawan själv.

Swedie skrev:
Kostar pengar jao.

En annan grej som är bra med kawan är att den har rätt sorts gafflar. USD gafflar! :rock

Hmm, låter skarpt åt Kawan själv.

Alla kids på stuntlife säger att kawan är THE SHIT! :yoparty

Då blire Kawa med 60 kuggs bakhjulsdrev och 12skrapa och skyddsbåge! :tummenupp

Ska ringa imorgon o tjacka! Kan va kul att äga en Kawa igen! Förra kawan var en ZXR400 som väger mer än vad min 04 R1 gör :D

KalleNorton skrev:
de va inte billiga stunthojar de...
Förra hojen jag stuntade med var en YZF750R '93. Den var inte kul att stunta med alls. Det gick, men .. vettuvad. En ny sportfräser är bra för stunts! Stutns är skitkul!

Sen kan man oxå på vintern vara riktigt elak med hojen och köra på isen utan att vara allt för rädd om det man kör med.. då det är en relativt billig hoj! :D

Jag tror inte att du blir missnöjd med den... men jag blir missnöjd om du inte spelar in lite stunts när du väl har fått den!

Lova oss att du gör det :)

Jag röstar för Hondan! Tror Hondan e bättre kvalla. Klarar mer dunsar i marken osv utan att du skall behöva skruva alltför mycket. Men jag e bara en novis.

RoLLER skrev:
Jag röstar för Hondan! Tror Hondan e bättre kvalla. Klarar mer dunsar i marken osv utan att du skall behöva skruva alltför mycket. Men jag e bara en novis.
Hur vet du att den klarar mer dunsar i marken? Honda är känd för att spräcka motorblock. Iaf 900rr, 929 och 954. Vet inte exakt hur blocket är format på 600RR'en.

Swedie skrev:
Hur vet du att den klarar mer dunsar i marken? Honda är känd för att spräcka motorblock. Iaf 900rr, 929 och 954. Vet inte exakt hur blocket är format på 600RR'en.

Det vet jag inte helt säkert. Bara en känsla jag har. Men jag e en novis som sagt. Sen e det väl inte för intet att Matti och Jompa bytt från Kawa & Yama till Honda.

Men du behöver inte basera till slutgiltiga val på min rekomendation. Jag ville bara göra min röst hörd.

Vilken kawwa är det? 6RR lr 636?

Nu har jag inte provat nån av dom, men kan ju gissa att 600n e ungefär lika slö som Hondan på botten, annars får ni gärna läxa upp mig :tummenupp

För mig spelar ingen roll vilken du köper. Jag är nöjd med att du köper en stunthoj som jag får stunta med

köp min....

..MOTO MOJÄNG med gixer 1100 och 138 bakhjulshästar. 195 kg tankad å klar...du får den skitbilligt.

OlleR skrev:
Vilken kawwa är det? 6RR lr 636?

Nu har jag inte provat nån av dom, men kan ju gissa att 600n e ungefär lika slö som Hondan på botten, annars får ni gärna läxa upp mig :tummenupp

Läst lite på kawasaki och där står det att 636:an har mer vridmoment vilket är självklart.

Det kan väl inte vara negativt vid stuntning. 600RR:en är säkerligen svårare att få upp på bakan.

H4 skrev:
Läst lite på kawasaki och där står det att 636:an har mer vridmoment vilket är självklart.
Om jag nu förstått det rätt så är 636 den gatanpassade, den borde ha en kam som ger bättre botten dessutom!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra