Rejsen i Örebro nu på anmälan.nu

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
SM & RM

Rookie

Glöm inte heller SM-banketten på lördagskvällen. Anmälan SENAST 14e september.

Vi förutsätter att B-förare hjälper till på lördagen OCH att alla A-förare hjälper till på söndagen.
 
Hur fan kan nån vara så dum och lägga tävlingen då jag är nere och blir uppkäkad av vithajar i sydafrika.
Kan ni inte flytta den lite...:D
 
Läs förihelvete inforamtionen på anmalan.nu eller inbjudan i IB eller på TMCs hemsida (där kompletterade jag visst precis nyss iofs) - JAAA :arsele :tungan :pannkyss

Vilket gick fortast för mig. jag flumma runt på nätet utan noll koll, eller att du blir lite kinkig och säger vad jag kan finna det + att du även ge mig svaret :tungan
 
Vilket gick fortast för mig. jag flumma runt på nätet utan noll koll, eller att du blir lite kinkig och säger vad jag kan finna det + att du även ge mig svaret :tungan

Jasså, jaha. Jamen dåså :arsele
 
Det är alltså ingen träning för rookie på fredagen utan bara för A-förare och quad?
 
Kan man inte klämma in nån träning för rookie på Lördagen eller är det helt kört..? :)


/R
 
Ingen extra träning för B före söndagen.
Men ni har ju gott om tid de vanliga tisdag + lördag + söndag ;)
 
Om man får ännu sämre med tid som A-förare så klassa aldrig upp mig. ;)
Och nu menar du vad ?
B kommer ha gigantiskt mkt bättre tid jämfört med t.ex Tranås eftersom vi lagt upp allt på två separata dagar.
A kommer (gissar/hoppas jag) alltid ha de bättre förhållandena om det är nån skillnad dem emellan. Så se till att klassa upp dig snarast ;)
 
ja vart hittar man tiderna angående söndagen.:va tidsträning.. race.? och allså de blir ingen träning för oss.?? :va
 
Och nu menar du vad ?
B kommer ha gigantiskt mkt bättre tid jämfört med t.ex Tranås eftersom vi lagt upp allt på två separata dagar.
A kommer (gissar/hoppas jag) alltid ha de bättre förhållandena om det är nån skillnad dem emellan. Så se till att klassa upp dig snarast ;)

Menade bara att tid över är det jag har sämst med. Tänkte om det blev ännu värre som A-förare eftersom det inte räckte med dom vanliga tiderna i veckan för dom men för oss. Dummade mig bara. :tungan
Blir säkert en bra tävling ändå. Tänkte åka till Örebro på fredagen med dom andra och då är det tråkigt att bara stå och glo när man är åksugen.
Måste ju vara på plats och se fighterna på lördagen :yoparty
 
Varför så få anmälda? Borde vara tio till i alla klasser om man ser tillbaka på året som varit, någon som vet?

Alla kommer ju att få köra race så varför tveka på att ställa upp..? :)
 
Tidsschema blir ungefär som vanligt, det börjar på morgonen och håller på en stund. ;) Nä, men det kommer.

En hypotetisk fråga, för jag säger inte att något blir annorlunda.

Vad tycker vi är roligast, vill vi köra tävlingen efter det traditionella upplägget med fri träning, tidsträning och två finaler eller vore det kul att lägga in några extra kortare kvalheat för att köra till sig startpositionen i finalen/finalerna? Så att det kanske blir 3-4 heat var. Personligen tycker jag det roliga är att köra race.

Frågan gäller rookie på söndag alltså men alla kan svara, andra radikala förslag på upplägg vore kul också. :)
 
Svårt med schema eftersom ni (inte just du) är så jämrans usla på att betala. Som det är nu har endast 16 av 30 betalt (3 av 5 i 250).

Räkna med att det blir
anmälan och besiktning 8-9.45
förarmöte 9.45-10
träning 10-11
kval 11 -12
lunch 12-13
final ett 13
final två 13.30


Som det ser ut just nu är det så uselt med anmälningar att det endast blir en klass :( Det gör det ju lite knasigare med hur man kör heaten. Folk vill ju vila lite. Just nu misstänker jag att vi inte kommer få in 14 pers till ikväll och isf hoppas jag, tråkigt nog, att det blir exakt 22 som kommer, inkl 250 alltså. Blir det totalt 25 vette fanken hur vi gör.


Ett alternativ som vore skoj är det som Marcus föreslår....

Vad sägs om följande OBS endast bollande med idéer OBS
anmälan blablabla på morronen
Fri träning 10-11 (antingen två grupper eller alla samtidigt)
kvalheat ett 11-11.30 (lottade startpositioner)
kvalheat två 11.30 - 12 (lottade startpositioner)
lunch 12 -13
race 1 13.00 (startposition baserade på sammanlagda kvalheaten)
race 2 13.30 (startposition baserade på sammanlagda kvalheaten)
Alla heat är tolv varv så man får okej med vila mellan alla heat.
Ganska lika men ändå lite roligare och klart lättfattligt.
 



Ett alternativ som vore skoj är det som Marcus föreslår....

Vad sägs om följande OBS endast bollande med idéer OBS
anmälan blablabla på morronen
Fri träning 10-11 (antingen två grupper eller alla samtidigt)
kvalheat ett 11-11.30 (lottade startpositioner)
kvalheat två 11.30 - 12 (lottade startpositioner)
lunch 12 -13
race 1 13.00 (startposition baserade på sammanlagda kvalheaten)
race 2 13.30 (startposition baserade på sammanlagda kvalheaten)
Alla heat är tolv varv så man får okej med vila mellan alla heat.
Ganska lika men ändå lite roligare och klart lättfattligt.

Med risk att bli nedsparkad o hoppad på :näsblod Så tycker jag att vi inte ska köra detta upplägg. Utan efter det traditionella upplägget med fri träning, tidskval och två finaler och ev B final om vi blir så mycket folk

varför bryta upplägget när det är detta vi åkt efter hela året, jag personligen tycker att en "serie" "cup" "SM" eller va det nu är ska vara upplagt lika på varje tävling

Men det är min åsikt :tungan


Mvh
#94 Mangan
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top