"Rejet engine?"

Felfriast

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2012
Ort
Nacka
Hoj
Honda vt 600 Shadow -95
Är rätt ny i meckargamet men har lite planer på att byta från boxfilter till konfilter på min Honda Shadow. När man läser runt lite på engelska forum så verkar det som att det kräver att man "rejettar" motorn. Vad heter det på svenska? Anar att det är att justera förgasaren. Hur svårt är det att fixa? Klarar man det som nybörjare med rätt instruktioner eller ska man pröjsa nån att göra det åt en? Vad kostar sånt isf?
 
Svarade just på ditt likadana inlägg på Harleyforum.
"Rejet= bestycka om förgasaren. Görs lämpligast i bromsbänk med AFR-mätning.
I sthlm är tex Supertwin i Tumba bra på HD. Både förgasare och sprut."
/Jörgen
 
Eftersom du skrev på Harleyforum trodde jag att du körde HD.
Men här ser jag att det är en Honda Shadow. Om det är så så vet jag inte om firman jag rekommenderade kan jobba med den.
För att bestycka förgasarhojar krävs att man har sortiment med munstycken och ibland även nålar till hojmodellen ifråga. Därför inte säkert att en HD-firma vill eller kan börja rota i en Shadow.
 
Svaret blir tyvärr stt ge fan i konfilter då du har en motor med vacumförgasare och de ogillar konfilter. Skall du bygga om byt även förgasaren.
 
Svaret blir tyvärr stt ge fan i konfilter då du har en motor med vacumförgasare och de ogillar konfilter. Skall du bygga om byt även förgasaren.

Vacuumförgasare är svåra att ställa in och inte optimala för annat än luftburkar nej. Men det går ju..!
Kräver bara större arbetsinsats än det är värt och blir aldrig helt hundra. Man måste in och borra upp vacuum hål och ha sig, sen går det inte att återställa. Byt!
 
Eftersom du skrev på Harleyforum trodde jag att du körde HD.
Men här ser jag att det är en Honda Shadow. Om det är så så vet jag inte om firman jag rekommenderade kan jobba med den.
För att bestycka förgasarhojar krävs att man har sortiment med munstycken och ibland även nålar till hojmodellen ifråga. Därför inte säkert att en HD-firma vill eller kan börja rota i en Shadow.

:) Tack igen. Och ja, jag skippade Honda Shadow-biten i harleyforumet. Tänkte att ni kanske skulle lyncha mig om jag inte körde HD.. ;)
 
Vacuumförgasare är svåra att ställa in och inte optimala för annat än luftburkar nej. Men det går ju..!
Kräver bara större arbetsinsats än det är värt och blir aldrig helt hundra. Man måste in och borra upp vacuum hål och ha sig, sen går det inte att återställa. Byt!

Ok. Verkar som att jag ska skita i att ge mig på ett sånt byte. Får se hur jag gör, gillar inte hur boxen ser ut bara. Tack för input.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top