Regummerade däck

Ahono

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
R1 -00
Köpte ett set av Michelin Pilot Power av ett företag på blocket. När jag hämtade ut dem idag såg jag att företaget tydligen sysslar med regummering. Ifall de är regummerade så känns det som att försäljaren borde nämnt något på annonsen eller åtminstone sagt det över telefon.
Regummerade däck på motorcyklar är väl inget att lita på? Hörde dessutom att de skulle vara olagliga, stämmer det?

Jag har väldigt svårt att tro att regummerade hojdäck i sig skulle vara olagligt, men om någon säljer regummerade däck under förespegling att det är nydäck så skulle de vara ute på väldigt tunn is...
Men har du någon anledning att misstänka att det är så - utöver att företaget kanske sysslar med regummering av andra däck?

Men har du någon anledning att misstänka att det är så - utöver att företaget kanske sysslar med regummering av andra däck?

Det är det jag inte vet, på tejpen som håller ihop däcken som skickades med bussgods finns ett klistermärke på med företagets namn och texten "nya regummerade secondhand"
Sen har försäljarens namn figurerat i en gammal tråd om regummerade däck på bike.se när jag sökte på google.

Har du köpt Michelin Pilot Power så lär de inte vara regummerade. Det finns regummerade MC-däck men jag har inte hört nåt gott om dom. Tomahawk hette dom nog.

Tomahawk finns, svarta, röda gröna, blå t om camo-mönstrade.
Till börnisar och stunkillar som bränner mycket däck duger dem till iaf.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back