Regumerade mc-däck. Kan d va nåt?

Skitdäck, är ju livsfarligt även på bilar.. finns ju fina exempel på "nya" regumerade däck som varit med på nån liten högfartsväda och vipps så kan bitar på 1x1 dm låsna ifrån slitbanan. Tror det var ett Continental 17" polaren snackade om.. och han och hans far jobbar på däckverkstad. Även om det kanske inte händer så ofta så är det väl knappast värt att chansa om man vill åka fort, men om man bara hade tourat hade jag kunna tänka mig det helt klart.

KÖp Ej Regumerat!

Jag brukar inte klanka ner på saker i onödan men jag tycker det här var det sämsta skit jag varit med om!
Köpte ett Tomahawk bakdäck för några säsonger sen och jag måste säga att det är inte ens värt att kränga på på en moppe!
Däcket verkar ju vara gjort av såpa då det är noll grepp i kurvorna (höll på att få highsiders ett flertal gånger). Dessutom verkar ju livslängden vara marknadens kortaste. Mitt var blankt efter 150 mil! Och då körde jag på
deras sk. touringdäck!

Några här tyckte det var billigt, jag tycker det är SVINDYRT! Räkna ut milkostnaden får ni se! 1200:-/150 mil= 8 KR MILEN.

Nu kör jag med MICHELIN PILOT ROAD som jag tycker ger den bästa prestandan i förhållande till livslängden. Jag brukar köra hela 700 mil på dom
och då är det MYCKET, MYCKET bättre grepp i det än i TOMAHAWK.
Dettutom är det bara 350 kr dyrare.
1550:-/700 mil= 2,20 KR MILEN.

Så alltså är det fyra gånger så dyrt att köra med ett TOMAHAWK med sämre grepp i!

Jag blir förbannad över att man kan ha samvete att sälja regumerade SKITDÄCK till folk som har hojar med 175 hk o som toppar över 300 km/h.
Det är ju en trafikfara över dess like!

Tycker det är helt rätt att förbjuda regumerade däck till MC.

Det verkar vara ojämn kvalite på dom...jag hade ett på bak på en gixxer11 å den spann så fort solen gick i moln..men på polarens zx12 bet det bättre å håll längre oxå..jag körde 200 mil å han drygt 300 mil. Det är inget jag kommer att köpa igen

Snåla för fan inte!

Regumerade däck är säkert ok för dig som puttar runt, men att dom klarar kriterirena för ZR-däck är jag mycket tveksam till. Regumerade bildäck tål ca 160-180km/h. Varför skulle regumerade MC-däck klara mycket mer?

Har man råd att ha hoj så har man råd att köpa bra däck till hojen. Att spara pengar på den enda kontakten man har med körbanan verkar dumt tycker jag.

YZF-1000-R1 skrev:
Däcken är helt ok enl mig iaf :tummenupp

Jag har kört dem förra sommarn på min R1á både fram/bak å jag kör inte snällt varken rakt fram lr i kurvor.
Bergstadigt i hastigheter över 250km/h men jag körde slut på bakdäcket på ynka 95mil å då var korden framme utan å bränna.
Jag har provat många däck förra sommar´n men inget gick över 170mil... :mad:
Jag har krängt på ett Dunlop sportmax D207 nu å kört det 210mil i år men det är bara 1-mm kvar så ja blir lite trött men men :zpy

köp avon azaro...

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...