Regulator cbr600f -87

CooLCrueL

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2007
Hoj
Honda CBR600F -87
Regulatorn till min cbr600 från 87 är paj och laddar batteriet med ca 20 volt så jag är på jakt efter en ny.
Som jag förstått det är hondas original regulator inget att ha då den saknar kylflänsar och går sönder hela tiden.
Har hittat en regulator till en honda ntv650 -90 som har samma kablar ut från regulatorn (3 gula i en kabel och 2 gröna, 2 röda i andra kabeln)
Någon som VET om den regulatorn ska fungera eller ej?
Hur kollar man detta lättast?

Själv kan jag för lite om regulatorer och hur dessa fungerar för att våga chansa då jag hört mycket om hur hela elsystemet kan slås ut etc.

Tacksam för hjälp.

jag hade samma problem me min gamla cbr600 från 94a och jag köpte en ny på ebay billigt jämfört me dessa rånare vi har här som säljer dom..gå in på ebay o leta på regulator rectifier så ser du vad har o välja mellan..lycka till

jag hade samma problem me min gamla cbr600 från 94a och jag köpte en ny på ebay billigt jämfört me dessa rånare vi har här som säljer dom..gå in på ebay o leta på regulator rectifier så ser du vad har o välja mellan..lycka till

jo tack för tipset, redan kollat en del på att beställa från storbritannien, sparar runt 800 jämfört med sverige men har nu hittat åt en billig regulator till en nts650 från 90, så om den passar så känns det ännu bättre, om den inte funkar så blir det nog beställa från storbritannien.

Hej du.
Du kan ta vilken regulator som helst så länge den kan kommer från en hoj med ca samma effekt (eller mer) på generatorn, borde inte vara svårt att hitta på en skrot.
Måste ju inte vara från en Honda.:)
Jag har flera stycken om du är intresserat.
Frostie.

Det är ju som turbobiker skrev sak samma vilken hoj den kommer ifrån, så länge den har ungefär samma bulthål, om du inte har nån annanstans du kan sätta fast den. Kontakt har du ju redan, så det är ju bara att klippa och löda lite om det inte passar :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT