Regskyltsbelysning vid besiktning

ser ut o vara platt längst ner?
borra 2 större hål i botten typ 2 cm.
köp nå universal skyltbelysning modell stor.
skär ut lite större än hålen där E-märket är kvar o limma dit..
om du vågar borra i dom :D

fan nu har jag helt glömt bort den här skiten med besiktningen, glömt boka tid och hojen har fått körförbud. har inte biltema någon skyltbelysning? eller annat ställe i sthlm? måste köpa något imorrn efter jobbet så jag kan fixa skiten i helgen! tips mottages gärna! gärna något litet i stil med detta... http://www.mcweb.se/ProductPopup.aspx?filename=0111407772_3104.jpg

På min Hynda är det ingen skyltbelysning.. :tungan
Baken är rensad sen innan jag köpte den.. :D

Besiktat två gånger utan...
Reflex är en cykelreflex som jag skruvat genom skyltskruvhålen så den är inte limmad på skylten men ligger över skylten ändå.. Funkat bra.. :D

Men å andra sidan så är jag tjej och de två gångerna jag varit på besiktningen så har killen som jag hamnat hos gillat Honda.. :D
(kommentaren har båda gångerna varit: " Det är väl inge fel på den där?!?")

På min Hynda är det ingen skyltbelysning.. :tungan
Baken är rensad sen innan jag köpte den.. :D

Besiktat två gånger utan...
Reflex är en cykelreflex som jag skruvat genom skyltskruvhålen så den är inte limmad på skylten men ligger över skylten ändå.. Funkat bra.. :D

Men å andra sidan så är jag tjej och de två gångerna jag varit på besiktningen så har killen som jag hamnat hos gillat Honda.. :D
(kommentaren har båda gångerna varit: " Det är väl inge fel på den där?!?")

Ibland kollar dom väldigt noga, ibland inte alls. Vet att jag själv drog mig från att fixa dit skyltbelysning men gjorde det 1 timme innan besiktningen, när jag väl kommit dit så är just skyltbelysningen det första som kollas :tungan

Ibland kollar dom väldigt noga, ibland inte alls. Vet att jag själv drog mig från att fixa dit skyltbelysning men gjorde det 1 timme innan besiktningen, när jag väl kommit dit så är just skyltbelysningen det första som kollas :tungan

Det är nog väldigt olika från person till person...
Första gången jag var där tänkte jag inte ens på det.. haha..
Nu vet jag ju att den ska vara där men har inte tagit mig tid att mecka dit något... :tungan
Har ju funkat så...
Lär vä säkert bara därför åka på ombesiktning nästa gång... haha

fan nu har jag helt glömt bort den här skiten med besiktningen, glömt boka tid och hojen har fått körförbud. har inte biltema någon skyltbelysning? eller annat ställe i sthlm? måste köpa något imorrn efter jobbet så jag kan fixa skiten i helgen! tips mottages gärna! gärna något litet i stil med detta... http://www.mcweb.se/ProductPopup.aspx?filename=0111407772_3104.jpg

Åk ner till Ava och köp en sån belysning som ersätter en av skruvarna till regplåten och koppla in. Enkelt jobb, och det fungerar att besitkigta med. Lyser upp plåtsen så det räcker och du behöver inte ha något motstånd el dyl.

Åk ner till Ava och köp en sån belysning som ersätter en av skruvarna till regplåten och koppla in. Enkelt jobb, och det fungerar att besitkigta med. Lyser upp plåtsen så det räcker och du behöver inte ha något motstånd el dyl.

Låter intressant, finns det någon länk till produkten? Jag hittar inget. Vad kostar den? Jag hittade någon liknande liten grej för 149:- på mx24 också.

Jag köpte biltemas för 39 kr.
Vill ha hojen igenom besiktningen och ju större och fulare sakerna är desto lättare verkar de gå igenom :D

Ska handla denna sen
7359.jpg

Låter intressant, finns det någon länk till produkten? Jag hittar inget. Vad kostar den? Jag hittade någon liknande liten grej för 149:- på mx24 också.

Har ingen länk, men jag tror den kostade runt 150 och är vinklad så den lyser åt sidan, dvs åt plåten, annars har dom en diod som man fäster med medföljande dubbelhäftande på tex plasten vid sidan av baklyset, den är lite klurigare att få rätt rikting på då den är vinklad, kostar lite mer oxå. Dock behövs inget motstånd till den heller, bara att koppla in. Dom har båda på lager (eller hade iaf häromdan)

Jag köpte biltemas för 39 kr.
Vill ha hojen igenom besiktningen och ju större och fulare sakerna är desto lättare verkar de gå igenom :D

Ska handla denna sen
7359.jpg

Vilken är biltemas? Hittade ingenting hos dem!?

Har ingen länk, men jag tror den kostade runt 150 och är vinklad så den lyser åt sidan, dvs åt plåten, annars har dom en diod som man fäster med medföljande dubbelhäftande på tex plasten vid sidan av baklyset, den är lite klurigare att få rätt rikting på då den är vinklad, kostar lite mer oxå. Dock behövs inget motstånd till den heller, bara att koppla in. Dom har båda på lager (eller hade iaf häromdan)

Köpte en sån skruvlampa på 24mx för samma pris, får hoppas att den duger.

Last edited:
ah ok, du sökte på bil. när jag ville ha något lite slimmare än det där.

Då ska du inte handla därifrån. Jag köpte den för den är stor, ful, billig och E-märkt.
Ska köpa den slimmade från Bikersneed.se sen men nu orkar jag inte vänta på frakt.

Då ska du inte handla därifrån. Jag köpte den för den är stor, ful, billig och E-märkt.
Ska köpa den slimmade från Bikersneed.se sen men nu orkar jag inte vänta på frakt.

ja jag hoppas att den här lilla skiten räcker, vet ju andra som kört med den på besiktningen och fått det godkänt så det borde funka.

ja jag hoppas att den här lilla skiten räcker, vet ju andra som kört med den på besiktningen och fått det godkänt så det borde funka.

Sålänge plåten blir upplyst så ska det inte vara några bekymmer :tummenupp

jag har en sån där liten ledlampa i skylten.. besiktigade förra sommaren och det gick hur fint som helst.

Last edited:
Tänk på att även reg belysning måste vara E-märk om rätt ska vara rätt, vet inte hur noga de kollar det dock.

Stämmer, men det räcker oftast med att den bara lyser upp skylten.
Men har man otur så.
Dock vet jag inte om den räknas som en tvåa eller om man kan ordna det sj utan ombesiktning

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back