regskylts belysning!

drovy

Ps. guess what
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Honda CBR600RR, Suzuki SV650-06, Yamaha R6-08
tjaba, sitter å funderar över hur man kan lösa detta lite jobbiga problem, nån som har något givande förslag? det är på en fireblade -03, med borttagen "stänklapp" men skylten sitter fortfarande där bak, med ett litet stag fast högt upp. där reflexen sitter vanligtvis.. på ett ungefär.

Du ska alltså sätta dit nummerplåtsbelysning på din modofierade bakända..?
Jag har en smidig universalbelysning för nummerplåt som kan införskaffas på Mekonomen m.m. för nån tia.
Det är en sån där svart grej ca 8cm bred och 2cm i diameter med ljusutsläpp neråt. Fästs med 2 M6-skruv som sitter fast i belysningen, bara att borra 2 hål i plåten och dra dit muttrar på baksidan alltså.
Mycket diskret och nätt lösning.

Danne_GSXR skrev:
Du ska alltså sätta dit nummerplåtsbelysning på din modofierade bakända..?
Jag har en smidig universalbelysning för nummerplåt som kan införskaffas på Mekonomen m.m. för nån tia.
Det är en sån där svart grej ca 8cm bred och 2cm i diameter med ljusutsläpp neråt. Fästs med 2 M6-skruv som sitter fast i belysningen, bara att borra 2 hål i plåten och dra dit muttrar på baksidan alltså.
Mycket diskret och nätt lösning.

precis så ja.
det låter inte helt fel. ska kolla upp genast. =)

Det finns även bultar som man fäster plåten med som har inbyggd belysning.
Riktigt fräcka. Jag vet dock inte var man kan köpa dem...

jesseboy skrev:
Det finns även bultar som man fäster plåten med som har inbyggd belysning.
Riktigt fräcka. Jag vet dock inte var man kan köpa dem...

bikersneed i vänsterspalten <--- har dom..

när jag flyttade in skylten köpte jag två stycken Blå laserspotlights elelr va man ska kalla dem. så limmade jag fast dem med sånna limsticks högstupp i varsitt hörne av skylten riktade ner mot skylten. Dem e så små så man ser dem inte. nu Lyser min Skylt neonblått, hur coolt som hällst och bra :tummenupp :yoparty . Finns på micro för 179kr(iKållered)

gasgas_johan skrev:
när jag flyttade in skylten köpte jag två stycken Blå laserspotlights elelr va man ska kalla dem. så limmade jag fast dem med sånna limsticks högstupp i varsitt hörne av skylten riktade ner mot skylten. Dem e så små så man ser dem inte. nu Lyser min Skylt neonblått, hur coolt som hällst och bra :tummenupp :yoparty . Finns på micro för 179kr(iKållered)

får man inte bra med spö om det är blått?
tänkte ha det så jag inte behöver byta nå prylar vid besiktning

gasgas_johan skrev:

Upp med en bild så vi får se!!

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back