Regskylten bortblåst...

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Hade satt orginalskylten provisoriskt med kardborr och det funkade ett par dar fram till idag när jag nu kan konstarera att den inte är kvar..
Gissar att regn och skit gjorde kardborren sämre. Har beställt en miniskylt men den kommer ju först på tisdag med alla dessa förbannande röda dagar!!!! :huvet :huvet

Och 14 grader och sol ska det bli nu i påsk också! :huvet :huvet :4skrika

kurre3 skrev:
2082197 Hade satt orginalskylten provisoriskt med kardborr och det funkade ett par dar fram till idag när jag nu kan konstarera att den inte är kvar..
Gissar att regn och skit gjorde kardborren sämre. Har beställt en miniskylt men den kommer ju först på tisdag med alla dessa förbannande röda dagar!!!! :huvet :huvet

vad vill du att man ska säga? säkert 80% här kör utan regskylt.. inte fan ger man upp en 14C-dag bara för en regskylt

My little opinion

kurre3 skrev:
2082197 Hade satt orginalskylten provisoriskt med kardborr och det funkade ett par dar fram till idag när jag nu kan konstarera att den inte är kvar..

äh, bara att köra utan skiten. Läste nåt här om att köra med "mini plåt" är samma som att köra utan(enligt lagen alltså). Men visst, farbror blå kanske blir mer misstänksam om du inte har någon plåt alls. Jag skulle köra utan tills den där miniplåten kommer om vädret tillät! :yoparty

kurre3 skrev:

Det e väl bara att göra som alla som har bilar som fått sina skyltar snodda.... ring polisen sen får du göra en provisorisk av papper eller nått....

kurre3 skrev:

Var köper ett sådant kardborreband?

De e bara o köra till polisen o säga att den e borta så får du en orange (provisoriskt)
de dumma e att de e en bil-skylt :rofl

DaLorD skrev:
2082207 Det e väl bara att göra som alla som har bilar som fått sina skyltar snodda.... ring polisen sen får du göra en provisorisk av papper eller nått....

de gör en.. egna är stängt förbjudna

Ta en pappersbit och skriv regnr och plasta in, är väl inte svårare än så. Kör du utan lär du ju bli stoppad för det.

Kör utan, kostar inte många kronor att åka fast. Ta med en kopia på regbevis så du kan peka på ramnummer om du blir tagen bara... /J.

Tojje skrev:
2082240 kostar 400 spänn i böter med eller utan miniskylt så skit i skylten :tummenupp

men från 1 juni skulle väl bötesbeloppen dubblas, eller var det tidigare??? :va

Kan ju bli dyrt då om man blir stoppad en massa gånger :huvet

Lynn skrev:
2082248 men från 1 juni skulle väl bötesbeloppen dubblas, eller var det tidigare??? :va

Kan ju bli dyrt då om man blir stoppad en massa gånger :huvet
var det alla bötesbelopp? trodde mer det var fortkörningsböterna. :va

sportarn skrev:
2082259 var det alla bötesbelopp? trodde mer det var fortkörningsböterna. :va

Har ingen aning men har för mig att det gällde alla belopp... man får väl surfa in på vägverkets hemsida och spana lite.. :rolleyes:

Jaha det fanns lite alternativ utöver att köra utan alltså.. Tack för tipsen! :tummenupp

M E N! Hör och häpna: Mamma kom in för 10 minuter sedan och sa "är inte det här ditt nr?" och höll upp skylten för beskådning.. Hade blåst av på en lite raksträcka där jag drog på som ett litet as när jag tänker efter :hihi

Kardborren som nu iof fick dålig reklam köpte jag på biltema. 20 spänn eller nåt för ett par meter 5 cm bred självhäftande remsa. Funkar säkert utmärkt om man har större kontaktyta än vad jag tvingades till med orginalskylen..

Ses i påsk då! :)

Edit: Angående mamma.. OBS OBS!

Ja jag bor hemma igen, men bara tillfälligt :7peta

Tojje skrev:
2082265 speciellt om man bor i halmstad å kör retta då kommer kaj å tar dig :rofl
japp för kaj är inte alls glad på ungdomar på hojar. antagligen så släpper väl inte frugan till där hemma så han måste avreagera sig på stackars mc-åkare.
Hmmm, man kanske skulle ordna nån liten trevlig tjej åt honom som gör honom nöjd då kanske han lämnar oss ifred. :rolleyes:

sportarn skrev:
2082290 japp för kaj är inte alls glad på ungdomar på hojar. antagligen så släpper väl inte frugan till där hemma så han måste avreagera sig på stackars mc-åkare.
Hmmm, man kanske skulle ordna nån liten trevlig tjej åt honom som gör honom nöjd då kanske han lämnar oss ifred. :rolleyes:
kanske de men fan vet om inte de räknas som mutor då :D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...