regskylt

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
tänkte OM man skaffa en personlig regskylt för 6' och bara tog två tecken. Skulle man då kunna ha en mindre skylt som är godkänd eller hade det blivit en massa vitt på skylten?

Nu är bilderna från en bil skylt men ni förstår säkert tanken.

EDIT: va f*n kan jag inte ladda upp bilder längre ... nu gick det

Bifogat

• skylt.JPG
    skylt.JPG
    3.9 KB · Visningar: 360
Last edited:
Är nästan 100 på att VV's skyltar har standardmått trots antalet tecken...

Edit: Observera att
• sju tecken endast kan användas på en skylt av ordinarie storlek (480 x 110 mm eller 520 x 110 m). I annat fall gäller max sex tecken.
• det inte är tillåtet med kombinationer som motsvarar registreringsnummer (tre bokstäver + tre siffror) eller skylt för beskickningsfordon (två bokstäver + tre siffror + en bokstav)
• formatet på bokstäverna Å, Ä och Ö avviker från övriga bokstävers
• O och 0 (nolla) jämställs som tecken. Du kan inte beställa en skylt som innehåller något av dessa tecken i samma kombination. Exempel: TOMMY (med O) eller T0MMY (med nolla). Detta gäller för alla kombinationer.

Last edited:
Jupp det handlar om synlighet,inte antalet bokstäver.

För jag gissar att just problemet med miniskyltar är just att dom är för små
:näsblod

Last edited:
Jaa vad smart, vägverket har säkert skyltar i alla storlekar och former på lager, för att kunna tillgodose detta oerhörda behov av personlighet.

GuW skrev:
Jaa vad smart, vägverket har säkert skyltar i alla storlekar och former på lager, för att kunna tillgodose detta oerhörda behov av personlighet.
ja man kan ju inte tillverka skyltarna själv ... det är ju helt omöjligt. Tanken var bara att hålla rätt storlek på tecknen och ta bort det överflödiga. Varför skulle en skylt bli mer synlig för det är massa vitt på sidorna?

Sorry för att jag lyfter en gammal tråd men jag undrar också hur det ligger till med denna fråga....

Är det nån som har personlig skylt på sin hoj överhuvudtaget? Kan inte minnas att jag sett någon... och på vägverkets site står det inget om storleken på en personlig registreringsskylt för motorcykel.

Det är väl bara att beställa en liten skylt , dock inte från vägverket. Men om du "måste" ha en liten så fixar du väl de??!?! 600kr i böter om man har för liten skylt tror jag .. :P

mvh Mar

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...