Regskylt

nice1

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2006
Hoj
HONDA CBR 600f
Kan man dölja sin regskylt på någon enkelt sätt när man kör lite fortare? Någon som har nåt bra tips!

nice1 skrev:
2591034 Kan man dölja sin regskylt på någon enkelt sätt när man kör lite fortare? Någon som har nåt bra tips!

det är bara att ta väck den innan du ska ut och köra som en dåre :D

Sätt dit någon liten elmotor som viker upp skylten när det behövs. :tummenupp

Sniper skrev:
2591083 Håller du alltid hastigheten:va

Nej inte alltid, kör så jag alltid klarar kortet om man skulle bli stoppad (det är ju inte fråga om man blir stoppad utan när). 30 och 50 är viktiga begränsingar som jag, märk väl, SÄLLAN överskrider..

Jag använder kardborrar men jag tar sällan av den utan kör me skylten på.

Om polisen ringer o piper om att jag åkt ifrån dom så ber jag dom återkomma skrittandes med käpphästar med komissarien främst i tåget på en trehjuling och handlingar undersrivna av regeringen,säpo,polisen och andra tivolimyndigheter att jag skall intas till förhör.

Ungefär som att be en tv kontrollant sticka hem o leka jamesbond på förskolan.

slavvire från trottelmechanismen till en arm som svänger upp skylten ju mer du gasar....:rolleyes:

BridgeMill skrev:
2591206 Nej inte alltid, kör så jag alltid klarar kortet om man skulle bli stoppad (det är ju inte fråga om man blir stoppad utan när). 30 och 50 är viktiga begränsingar som jag, märk väl, SÄLLAN överskrider..

Kan bara säga det är strongt av dig att du klarar hålla dig innom dom ramarna!

Samtidigt måste det vara skittråkigt att kasa runt med en hornet 900 i så
maklig takt:va

Själv har jag absulut ingen kontroll på hastighetan, det är vägarna som bestämmer om det går 200- eller 200++

Så min skylt sitter så man inte ser den eller så ligger den i kutsten.

tyvär finner jag inget nöje med en sporthoj om jag ska hålla hastigheter så
klarar kortet om jag blir stoppad.

Sniper skrev:
2591739 Kan bara säga det är strongt av dig att du klarar hålla dig innom dom ramarna!

Själv har jag absulut ingen kontroll på hastighetan, det är vägarna som bestämmer om det går 200- eller 200++

håller med :tummenupp

BridgeMill skrev:
2591206 Nej inte alltid, kör så jag alltid klarar kortet om man skulle bli stoppad (det är ju inte fråga om man blir stoppad utan när). 30 och 50 är viktiga begränsingar som jag, märk väl, SÄLLAN överskrider..

håller med på 30 men inte 50 :tummenupp

Sniper skrev:
2591739 Kan bara säga det är strongt av dig att du klarar hålla dig innom dom ramarna!

Viljan att behålla livet och kortet är för stor!!

Jag förstår inte nöjet med att köra så fort ute på vägarna, jag körde oxå jävligt fort när jag var 18-20 år (körde bara bil då iofs) men jag kanske börjar bli gammal...

Last edited:
BridgeMill skrev:
2592836 Viljan att behålla livet och kortet är för stor!!

Jag förstår inte nöjet med att köra så fort ute på vägarna, jag körde oxå jävligt fort när jag var 18-20 år (körde bara bil då iofs) men jag kanske börjar bli gammal...

Ok! jag är nästan gubbe:gnissla ..

En MC-polis frågade mig varför man kör MC, han gjorde en paus medan jag funderade på svaret men svarade själv på frågan: " För att få köra lite fortare än alla andra" Sedan sa han att: " I år har jag bara stoppat de som kört över 180 för det tycker jag är onödigt fort". (detta sades inte i tjänsten utan vi pratade privat).

Kör själv ofta för fort(oftast) men aldrig på 30, 50 eller 70 sträckor där det uppenbart finns risk för kollision med mottrafikanter. Konsten är att "bara" köra fort där det kan ske någorlunda säkert, det är dock inte så lätt att avgöra i alla lägen men rutin ger kunskapen, problemet är att om man skall få rutin så måste man köra en massa mil först= moment 22 :huvet

Vissa gillar att åka fort medan andra inte gör det.. Själv ÄLSKAR jag fart:tungan

Över till ämnet.. Ledad skylt med ett enkelt choke reglage som med en ståltråds hjälp kan manövrera skyltens vinkel, då förslagsvis på så sätt att den fälls in istället för upp.

Känns onödigt att åka utan eller med felplacerad skyllt nu när böterna blivit 3 gånger så dyra, känns också onödigt att dra snuten bara för att du inte har ngn skyllt på hojen. Har man kört för fort och får dem efter sig har du ju valet att ge stålet eller stanna, ok de har ditt regnummer och kommer förmodligen höra av sig till dig. Men om de inte lyckats få tag på dig innom max ett par timmar på hojen eller i dens närhet, kan de ju knappast göra ngt mera ??.
Kommer fortsätta att köra med regskylten på, har endast behövt köra ifrån dem en gång och då mötte jag dem så de fick göra en u-sväng först, så det blev inte mycket till jakt....

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back