Regskylt och reflex??

Det blev en reflex som jag tog bort från ett "Skydd för bildörrkant" från BILTEMA.
Okej den är kanske inte E-märkt men va fan nu sitter det iaf en rödreflex bak på hojen. Tack till alla justa tips.
//Budde

Bifogat

• 33-3119_h.jpg
    33-3119_h.jpg
    37.7 KB · Visningar: 190
  • Bild001.jpg
    Bild001.jpg
    92.3 KB · Visningar: 636
Budde skrev:
2179618 Det blev en reflex som jag tog bort från ett "Skydd för bildörrkant" från BILTEMA.
Okej den är kanske inte E-märkt men va fan nu sitter det iaf en rödreflex bak på hojen. Tack till alla justa tips.
//Budde
Det ska bli intressant å höra vad SBP säger om det där!! Kreativt dock :tummenupp

Hoztic skrev:
2180155 Det ska bli intressant å höra vad SBP säger om det där!! Kreativt dock :tummenupp

Tack...
Jag ser det som en tillfällig lösning, ska givetvis försöka hitta en reflex som är godkänd. Nu kanske man slipper bli stoppad av våra vänner i blått pga man saknar en reflex...
/Budde

Vad säger dem på besiktningen om man fäster reflexen på nån tom yta på reggskylten, tex ovanför skatteugglan?

Det vore kanon, men jag tror dessvärre att den kanske blir aningen för stor. utrymmet mellan skylten och baklampan är inte mer än ca:2cm, tack iaf :tummenupp
Ska ta mig en liten tripp till biltema samt den lokala cykelhandlaren och kolla med dem om dom har nått som kanske passar.
/Budde

Hade också behov av en bit reflex för ett tag sedan.
Hoztic förslog ata och det fungerade perfekt. Se tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=198286

tänk bara på att besiktningen är extremt petiga på att det ska vara en röd reflex baktill, fick en tvåa pga att det tydligen inte finns i baklampan, men en schysst choppersnubbe gav mig en sån röd klisterreflex så den blev godkänd ändå :)

Vad säger dem på besiktningen om man fäster reflexen på nån tom yta på reggskylten, tex ovanför skatteugglan?
En gång när jag var och besiktade så hade jag med mig en reflex i ryggsäcken som jag tog upp och satte dit på regskylten medan besiktningsmannen såg på och han hade inget att säga. :)

Kör utan.....är den inte e-godkänd så spelar det ingen roll.
vi var sju motarder som blev stoppade,(blåskontroll) ingen hade reflex eller "rätt" skylt/ skyltplacering...Ingen åtgärd från polisen

Jag å två polare va ute å körde, i tyresö blev första polaren stoppad ingen reflex skyltbelysning, han fick bara tillsägelse.

När vi drog därifrån blev andra polaren stoppad, ingen reflex, han fick ombesiktning.....

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti