Regskylt i hjulhuset

Regplåt i hjulhuset??????

• Antal röstningar
    0

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Nu har jag läst alla trådar om ämnet redan och är själv jätte sugen på att montera min nummerplåt i hjulhuset men jag är mindre sugen på att betala för det varje gång jag stöter på konstapeln.
Jag har dessutom förstått att köra med miniregplåt räknas son falskreg = inte bra och därför går det bort hos mej.
Därför vill jag nu kolla sannolikheten på att bli tagen och bötfälld för nummerplåt i hjulhuset genom att kasta ut en poll som är riktad åt alla som har just nummerplåten i hjulhuset.

Tack för alla svar/ Daniel

ingen poll men jovisst..här i s-svall e dom inte så kinkig.
har inte sagt nåt ti mig iaf :)
men just nu kör jag med den längst bak ganska vinklad pga att jag även åker grus,skog.stigar o skylten bruka ha en tendens o vilja försvinna :hihi

körde med orginalplåten i hjulhuset större delen av förra sommaren å hittils iår.har inte blivit stoppad än,fast jag haft poliser bakom mig( i laglig fart :D ) dom orkade nog inte bry sig,lär va annat om man kombinerar med fler lagöverträdelser :) syns bra rakt bakifrån å lite från sidan om man sitter i en bil bakom typ.fast det lär ju säkert inte vara lagligt :D.jag bedömmer chansen att bli stoppad så liten så det är värt det för att se häftig ut haha,man väl ta böterna å se glad ut när dom kommer :)

mindre skylt än orginal räknas som ingen skylt! falskskyltat är väl nåt helt annat å det vill man ju inte åka dit för :tungan

Blev tagen häromdan med regplåten i hjulhuset.
299 spänn i böter.
Suck

Eller kan ju någon som vill ta tag i att fixa en skyltfond som vi har i Ducceklubben. För en liten symbolisk summa varje år betalar fonden alla böter. Kanon :tummenupp

Vi har även en bullerfond :arsele

Blev stoppad med polarns R6:a (miniskylt) med det sa Farbror blå inget om, men däremot fartavgift på 1400:-. Och så kläcker han ur sig "Den här gör väl 150 på ettan va??!) :7peta

Johnsen skrev:
Blev tagen häromdan med regplåten i hjulhuset.
299 spänn i böter.
Suck
Aj fan var polisen sur i övrigt mot dej eller bara en paragrafryttare? :(
Fick du ombesiktning också eller räckte det med böter?

Rasorblade skrev:
Blev stoppad med polarns R6:a (miniskylt) med det sa Farbror blå inget om, men däremot fartavgift på 1400:-. Och så kläcker han ur sig "Den här gör väl 150 på ettan va??!) :7peta
Han tyckte väl det var nog med de 1400kr du fick och insåg att han skulle få svårt att somna när han gick och la sig om han fällde dig för plåten också.

Var det inte så att skylten ska vara väl synlig bakifrån, och sen inget mer uppstyrt ? vad säger lagtexten?

johanrehn80 skrev:
Var det inte så att skylten ska vara väl synlig bakifrån, och sen inget mer uppstyrt ? vad säger lagtexten?

Det ska finnas skyltbelysning också, kan ju vara svårt att få till inne i hjulhuset! Svårt att se om det finns på håll i dagsljus däremot :rolleyes:

Såhär sitter min skylt, ingen skyltbelysning dock.

Bifogat

• backwhole.jpg
    backwhole.jpg
    91.8 KB · Visningar: 1,456
Billson skrev:
Aj fan var polisen sur i övrigt mot dej eller bara en paragrafryttare? :(
Fick du ombesiktning också eller räckte det med böter?
Till en början var han sur..
Men sen va han ganska trevligt.
Jag sa att jag hade bokat tid på bikecorner dagen efter (det hade jag faktiskt!) OCH DÅ SKULLE JAG KÖPA EN SKYLTHÅLLARE ojfan capslock
Men det gjorde jag inte, så jag ska fixa nåt bättre, nu syns den knappt nånting. gsxr-750 -99 d.v.s Det stora arslet. :arsele

Ingen ombesiktning.

johanrehn80 skrev:
btw, höjden ser bra ut på avataren. Hur går det med stoppisarna då? Jag hittade balanspunkten igår, Framåt alltså. :) (utan att slå över)
Fegar lite på stoppisarna, det går liksom inte att bromsa sig ur en för hög stoppie som det gör med weelisarna :tungan , men men det kommer väl.

Här är höjden bättre :yoparty

Bifogat

• DSC01102 kopia.jpg
    DSC01102 kopia.jpg
    62.4 KB · Visningar: 497
johanrehn80 skrev:

Ja den skall vara upplyst, sen skall skylten synas i en viss vinkel bakom hojjen samt x-antal meter bak.

Har ett svagt minne om 45grader och 12meter, men kan inte garantera att det stämmer det minsta.

bike skrev:
Ja den skall vara upplyst, sen skall skylten synas i en viss vinkel bakom hojjen samt x-antal meter bak.

Har ett svagt minne om 45grader och 12meter, men kan inte garantera att det stämmer det minsta.

Hörde nåt rykte om att den måste sitta bakom hjulbultarna ochså, läste även på vv hemsida i nån paragraf men kunde inte hitta nåt mer än att den skulle synas bakifrån.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park