Regskylt fram Poll

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date

Om det blir lag på regskylt fram kommer du...

• Antal röstningar
    0

Kneedrag

Guest
Jag är nyfiken och vill veta vad kommer vi sporthojare att göra om det blir lag på regskylt fram. Och med risk för att bli kallad derverse saker (ot har inte sporthoj blivit sämre när man inte får tycka som man vill utan att bli kallad pinsam. löjlig m.m så lägger jag in en poll.

GixxerTina

sorry min första poll jag lagt in någonsin men nu ska det funka:tummenupp

Last edited:
Jaa, som sagt så kommer jag väl köra med regskylt fram och naturligtvis fortsätta med mörkt visir.

Blir det ägaransvar så spelar det ju ingen roll om Elvis kör hojen, ägaren får boten ändå.

Hoppas att det inte blir ägandeansvar. Gissar att vi kommer se många fler smitningsolyckor isåfall :( :(

Verkar som om de flesta här är som småungar.
Det är bara att gilla läget och köra med skylt fram om det nu blir så.

Kör ni bara med skylt bak på bilen också? Vilken är den stora skillnaden egentligen?

Kör ni bara med skylt bak på bilen också? Vilken är den stora skillnaden egentligen?

Japp för att undvika fartkameror förståss, billigare med 1500 än dryga böter och draget kort.....:tummenupp

Eller så kör man lagligt vid fartkamerna och slipper betala nånting alls? De står ju där av en anledning.

Japp, dom står där det går bra att köra för fort, för att mjölka folk på pengar.

Du ser inga fartkameror på knepiga vägavsnitt där folk som kör för fort ofta kör av.

Jag förstår vad du menar. Men samtidigt hur mycket ska man gå med på? Vad bli det nästa gång en inopererad kapsel som talar om var du är och gör att du har dåliga gener och får cancer om 10 år betala vården nu. Mycket dålig jämförelse jag vet men men.
Det är ganska skrämande vart samhället är på väg.

Japp för att undvika fartkameror förståss, billigare med 1500 än dryga böter och draget kort.....:tummenupp

Det där var en seriöst viktig sammanfattning av vad det egentligen handlar om. Allt det andra svamlet om aerodynamik, skaderisk för fotgängare med mera är bara skruvade fake-argument för det du tar upp.
Tror jag...

Japp, dom står där det går bra att köra för fort, för att mjölka folk på pengar.

Du ser inga fartkameror på knepiga vägavsnitt där folk som kör för fort ofta kör av.

Nja, kamerorna står ju ofta före bostadsområden och före tätorter. Ganska vettigt tycker jag. De står även på sträckor som tidigare varit "hetsiga" och där det varit svårt att köra om. Ganska vettigt?

Jag förstår vad du menar. Men samtidigt hur mycket ska man gå med på? Vad bli det nästa gång en inopererad kapsel som talar om var du är och gör att du har dåliga gener och får cancer om 10 år betala vården nu. Mycket dålig jämförelse jag vet men men.
Det är ganska skrämande vart samhället är på väg.

Visst, hur mycket ska man gå med på? Instämmer helt, men när vv infört skylt fram så är det för sent att "inte gå med på" det. Det skulle ni tänkt på liiiiite tidigare.

Hur mycket skall andra trafikanter "gå med på" från MC-kollektivet? Någon gång måste de (vv) ju sätt p? Jag ogillar förslaget med skylt framåt, men det är bara att gilla läget. Det är en åtgärd för ALLAS säkerhet.

Vill du köra fort så gör det någonstans där det är HELT riskfritt för andra.

Last edited:
Nja, kamerorna står ju ofta före bostadsområden och före tätorter. Ganska vettigt tycker jag. De står även på sträckor som tidigare varit "hetsiga" och där det varit svårt att köra om. Ganska vettigt?

Visst, hur mycket ska man gå med på? Instämmer helt, men när vv infört skylt fram så är det för sent att "inte gå med på" det. Det skulle ni tänkt på liiiiite tidigare.

Hur mycket skall andra trafikanter "gå med på" från MC-kollektivet? Någon gång måste de (vv) ju sätt p? Jag ogillar förslaget med skylt framåt, men det är bara att gilla läget. Det är en åtgärd för ALLAS säkerhet.

Instämmer med ditt inlägg. Skulle gärna bara åkt bana , synd att banåkning ska vara så himla dyrt bara.
Tror inte att regskylt fram kommer få ner olycksstatestiken något för hojkollektivet (hoppas kan man ju göra)
Det kommer fortfarande vara farliga omkörningar och vänstersvängande bilister.

Då minns du nog fel. Italien har ägaransvar :tummenupp

Har inte England likadant. eller är jag ute och cyklar?

Last edited:

här i värmland sitter då fan inte kamerorna nära tätbebyggda områden ,då kanske man respekterat dom mer ,finns en på e45:an söder om sunne som sitter mitt på en raka på 5km m skog hela vägen .argumentet du har att dom sitter där det är svårt att köra om håller knappast heller ,har alldrig gillat storebrorssamhället som dom skapar nu .går förslaget igenom kan man lika gärna skippa skyltar helt eftersom miniskylt o saknad av skylt ger samma böter ,skitsnacket om allas säkerhet och att det är bara att acceptera är ren mörkning av att det är en fin kassaförstärkare till staten inget annat men som vanligt finns folk som är beredda o ta all skit dom hittar på .skylt fram=ingen skylt alls kommer bli mitt val iallafall

Jag förstår dig iallafall, en BMW kan inte bli mycket fulare så det gör kanske inget för dig om du måste ha en skylt fram :tummenupp

:rolleyes:

På en helt naken motorcykel blir det dock svårt att få till det snyggt :tummenupp

tycker jag

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...