jamjam
Devil
Jag har plaserad min reg-plåt i hjulhuset, under sadeln, den gick igenom besiktningen och traffikpolisen godkände det 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Master_ skrev:Jopp.. något sånt var det.. Så det e bara att mäta.. Ska fixa min med så den sitter i hjulhuset.. skylten sabbar ju hela bakdelen
Det var minst sagt en vag förklaring.Lobo Gixxer skrev:Så här sa en länman till mig i somras när han stoppade mig:
"Man ska kunna läsa skylten från 15 meter. Man FÅR placera skylten var man vill bak, bara den är fullt synlig!"
sandstream skrev:Det var minst sagt en vag förklaring.
Vad är bak? Det är ju överallt utom fram om man vill.
Jag har som sagt hört från flera att den INTE får sitta framför bakaxeln vilket verkar troligt eftersom det är lätt att kolla.
Någon som VET vad som gäller?
Det gäller MC som är äldre än 1986 års modell om jag minns rätt. Nyare hojar måste ha blinkers.Magz skrev:när jag läste till teorin förra året har jag för mig att det stod att man inte behöver blinkisar" alls på en mc utan man får visa med händerna om man vill. Någon som kan bekräfta/dementera?
Magz skrev:när jag läste till teorin förra året har jag för mig att det stod att man inte behöver blinkisar" alls på en mc utan man får visa med händerna om man vill. Någon som kan bekräfta/dementera?
Peter80 skrev:Man får köra utan både blinkers och bromsljus om man ger tecken med handen. Man får dock ej köra utan parkeringsljus. Dessa regler gärre oavsett årsmodell.
/Peter
Lobo Gixxer skrev:Så här sa en länman till mig i somras när han stoppade mig:
"Man ska kunna läsa skylten från 15 meter. Man FÅR placera skylten var man vill bak, bara den är fullt synlig!"
CHROLO skrev:VVFS 2003:23
Motorcykel av 1975 eller senare års modell skall ha synliga körriktningsvisare på vardera sidan som bakifrån och framifrån kan visa orangegult ljus bakåt respektive framåt.
Motorcykel av 1975 eller senare års modell skall ha stopplykta som visar rött ljus bakåt när färdbroms används.
Stopplykta på motorcykel av årsmodell 1975 till och med 1977, behöver inte tändas när motorcykels framhjulsbroms används.
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |