Regplåtar i stigande ordning

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Hej på er gott folk!

Jag är med i en tävling och tänker inte förlora. Så jag tänker fuska.
Vi ska ta foto och dokumentera...
Regnummer på bilar och mc. Det är nummren vi ska ha.
001, 002, 003, 004, 005, 006, 007, 008, 009 och 010.

Kan ni hjälpa mig! Hittar fasen inte en enda bil ute på stan med rätt nuffror! :mad:

hehe! Ha de gött!

En kompis snacka om det där en gång. Sen råka jag testa en gång sen fastna jag i skiten. Fast bara ett litet tag.
Men hann komma upp i 022

De nr du pratar om är svåra att hitta. Men kolla extra på nya bilar. Där hitta jag mina.

Gud vilket liv man hade :tungan

Last edited:
Vilka minnen! Minns ni tråden innan kraschen/krascharna? Det var någon som inte hade långt kvar till 999 om jag inte minns fel.

2793366 Hej på er gott folk!

Kan ni hjälpa mig! Hittar fasen inte en enda bil ute på stan med rätt nuffror! :mad:

hehe! Ha de gött!
finns en tjej i kalskoga som har kommit upp till 99 har jag för mig

Jag och några kompisar började för 3-4år sen, jag gav upp vi 27nått.. men en kompis fortsatte han är på 130något nu :eek:

Jag missade årets regplåt idag, sällan har jag varit så arg att jag inte reagerade snabbare:
Gick på lunch och en två araber i en krockad Passat åkte förbi. Regnumret? ALA

Jag tyckte det var sjukt kul. :rofl
Han hade säkert betalat extra för den reggen, personlig skylt á la västerort liksom. :D

Jag läste under förra sommaren om en tråd här på sh om "platespotting" och blev länkad till sidan www.platespotting.com.
Stog och diskuterade detta med en kompis och precis då kör en bil med reg nr 001 förbi. Så då var jakten igång, höll på i ca. 1 månad och var då uppe på 25 något. Sedan har man glömt bort det..som tur var :tungan

2793510 Jag läste under förra sommaren om en tråd här på sh om "platespotting" och blev länkad till sidan www.platespotting.com.
Stog och diskuterade detta med en kompis och precis då kör en bil med reg nr 001 förbi. Så då var jakten igång, höll på i ca. 1 månad och var då uppe på 25 något. Sedan har man glömt bort det..som tur var :tungan
för lite fritid

Hej på er gott folk!

hehe! Ha de gött!

Såg 001'an igår och kom o tänka på denna pryl. Men det kanske inte hjälper dig? :D

Jag ska se 36..

Att nämna idén för någon och samtidigt peka ut regplåt 001 är nästan elakt. Samma dag som de ser 002 kommer de sitta fast de med oavsett hur mycket de förkastade idén och kallade dig pucko den dagen ni tillsammans tittade på 001...

Sen är det bara en fråga om hur snabbt de kan ta sig ur platespottingträsket. Ofta hinner de uppåt 20 innan de ger upp och då har de spanat efter bilar i typ ett år(beroende på yrke givetvis) Slappfisor och yrkeschaufrörer och annat löst folk når självklart högre nummer tidigare.

Såg 001'an igår och kom o tänka på denna pryl. Men det kanske inte hjälper dig? :D

När du ser 002 är du fast.. Tro mig!... Du är körd!

Last edited:
Min projektledare bjöd på tårta i höstas.
Alla undrade om han fyllde år.
Han bara log och berättade att han sett nr 999 dagen innan :rock
6 år tog det honom, och han sitter inte i bil särskilt mycket (i jobbet alltså).
Han och hans polare startade då för sex år sen. Polarn blev klar tidigare, men han hade sprungit runt på långtidsparkeringar och letat! Fusk! :fatta!

Polarn blev klar tidigare, men han hade sprungit runt på långtidsparkeringar och letat! Fusk! :fatta!

Det är djävlar i mig fusk! :mad: Bilar på parkeringar räknas bara om man har ett legitimt ärende in på eller förbi parkeringen.. Typ storhandla på IcaMaxi. Att åka till en parkering bara för att leta nummer är ju illa...

Hehe, det verkar som om denna tävling är vanligare än vad jag trodde!

Men attans, jag tror jag såg 001 åka förbi mig förut idag, var dock omöjligt att hinna fotografera! :mad:

Hehe, det verkar som om denna tävling är vanligare än vad jag trodde!

Men attans, jag tror jag såg 001 åka förbi mig förut idag, var dock omöjligt att hinna fotografera! :mad:

Du behöver alltså inte fota alla plåtar... det räcker att du själv håller reda på vilket nummer du är på...

...och när du ser 002 om ett tag så kommer du sitta fast du med.

Jag och exet höll på och tävla med det där för några år sedan, tog mig upp till 014 om jag inte minns fel. Dock var det en jävla orättvis tävling för hon hade inget körkort :huvet så hon kunde obehindrat sitta och spana efter bilar när jag körde :mad:

Jag var uppe i 154 på ett halv år men sen började jag köra natt och det är fan omöjligt att sitta o läsa regskyltar i mörkret.

Jag låg bakom en Saab med reg nr AAA001 för något år sen. Jag har aldrig haft tillfälle att berätta det innan för någon, men nu känns det rätt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg