Regnummer

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Jag skulle behöva "låna" ett regnummer på en gsx-r 750 från mitten av 90-talet ( typ 93-97) så jag kan kolla upp vad jag får för försäkringspremie!
Skulle vara tacksam om du kunde pm:a ditt regnummer till mig om du har en sån hoj! :Bugar

Här hittar du kanske. Det är handlare och de brukar sätta ut regnummer.

http://smr-mc.se/

Verkade inte ha -93 till -97 just nu. Två -98:or: WPJ 964 och APG037.

Last edited:
Ok. Tack för hjälpen!
Skiljer väl inte så mycket i försäkring där ändå!

Men hittar ni nån lite äldre så är det uppskattat!

Ringde precis och kollade försäkring på två hojar!
Det var en 98:A och en 88:a!
Snacka om att jag blev paff när jag fick reda på att det skulle vara dyrare att försäkra 88:an.
Helår och helförsäkrad = 15000 för 98:an
=18000 för 88:an.
Hojarna var suzuki gsx-r 750?
Hur kan det bli så här?

Obs! Om ni har en sån här hoj från (91-97) får ni gärna pm:a mig ert regnummer så jag kan kolla försäkring! Vill ju veta innan man bestämmer sig för vilken hoj som ska importeras!

Klabbe85 skrev:
Ringde precis och kollade försäkring på två hojar!
Det var en 98:A och en 88:a!
Snacka om att jag blev paff när jag fick reda på att det skulle vara dyrare att försäkra 88:an.
Helår och helförsäkrad = 15000 för 98:an
=18000 för 88:an.
Hojarna var suzuki gsx-r 750?
Hur kan det bli så här?

Obs! Om ni har en sån här hoj från (91-97) får ni gärna pm:a mig ert regnummer så jag kan kolla försäkring! Vill ju veta innan man bestämmer sig för vilken hoj som ska importeras!
min XFA876 är en importerad -96a (svensksålda kan vara något billigare att halvförsäkra).

Annars brukar man alltid hitta om man söker på hela landet på http://www.hojtorget.nu/

Edit: fram till 95 är en betydligt tyngre och något svagare modell som torde vara billigare (fast tradigare :) ), 96 - 99 är samma modell bortsett från att 98 och 99 är insprut som har bättre mellanregister men är lite ryckigare.

Last edited:
pjohan skrev:
min XFA876 är en importerad -96a (svensksålda kan vara något billigare att halvförsäkra).

Annars brukar man alltid hitta om man söker på hela landet på http://www.hojtorget.nu/

Edit: fram till 95 är en betydligt tyngre och något svagare modell som torde vara billigare (fast tradigare :) ), 96 - 99 är samma modell bortsett från att 98 och 99 är insprut som har bättre mellanregister men är lite ryckigare.

Tack! Blir nog en av de äldre och tyngre! Är ju plånboken som bestämmer :)

Premien känns ofta lite slumpartad. Det viktigaste är att ringa alla bolag, något kanske överraskar med en mycket lägre premie. De försöker ofta locka med rabatter om man samlar försäkringarna, då sparar man ett par hundra men vad spelar det för roll när det kan skilja 20.000 ibland.

Ska du köpa en Gsxr 750 91-95 så tror jag du ska testa trygghansa det har jag och 2 kompisar dom är billigast vad jag vet jag betalar 3800 för halv o kompisen 3000 om året

mvh
martin

martin_642 skrev:
Ska du köpa en Gsxr 750 91-95 så tror jag du ska testa trygghansa det har jag och 2 kompisar dom är billigast vad jag vet jag betalar 3800 för halv o kompisen 3000 om året

mvh
martin

Tack för tipset!
Kollade dom och de hade ju halva priset om man jämför med länsförsäkringar!

:yoparty

Last edited:
martin_642 skrev:

mvh
martin

D va det jävligaste... Samma snubbar vill ha 9k hel/år för en ER-5 ...

Försäkringsboladen e skumma många här har skrivit att if är bra men ringer jag dom så ska dom ha 30 000 för en gsxr 92 typ skapligt skumt
men trygghansa e billiga på suzuki iallfall :)

Skulle hellre titta på Firebladen 93-96! :tummenupp
mer hoj för pengarna!

Edit: pröjsade 4300:- hel/hel för den här i Gbg :D

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!