Regnummer WR426?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Ja, nu är det så att jag går i köpetankar. Har lite planer på att inhandla mig en yamaha wr 426 att ha o leka med till sommaren. Innan jag köper något så skulle det dock vara rätt intressant att veta vad försäkringspremien kommer bli på mig, och efter att ha sökt utan någon vidare framgång så vore jag oerhört tacksam om någon här skulle kunna ge mig ett regnr på en 426:a -01 att kolla upp mot f-bolagen.

Då jag ändå är igång och frågar så tar jag 2 snabba till.
Finns det några kända defekter på den årsmodellen, något som kan komma att bli problem med?
Hur bär man på enklaste sätt sig åt för att strypa ner denna cykeln till mellanklass?

Tack på förhand :)

Jag har nyligen köpt mig en WR400F. Har ringt upp Folksam och IF, eftersom jag inte har tänkt köra på allmän väg så tänkte jag bara ta garageförsäkring. Både Folksam och IF totalvägrade att fixa garageförsäkring till den, kunde däremot få en trafikförsäkring men det har jag ju ingen nytta av.

Ska ringa LF och Bilsport också men eftersom de bara har öppet mellan halv tio och 09.30 så hinner jag aldrig hem efter jobbet för att ringa.

Om du däremot landsvägsreggar den så hade iaf inte Folksam något emot att erbjuda en försäkring på denna hoj.

Skickar reg.nr. via PM på min om du vill ringa runt.

Tack Hella :)
Dock skulle jag vilja ha ett regnummer på en 426:a, så att det inte blir någon överraskning ifall premien skiljer sig någon/några tusenlappar uppåt från den och 400:an.

Back