Regnr på RSV Mille

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Då jag hört att Rsv Mille ska vara billiga att försäkra är jag eventuellt
på jakt efter en sådan.

Har du kört/ägt/äger en sådan är jag tacksam om du kanske
har ett regnr på en så jag kan kolla vad försäkringen hamnar
på för mig?

Har du några andra tips på vad man ska kolla efter?
Hur är det med service-ställen? Jag bor i nordöstra skåne
så finns det någon som servar Aprilia i skåne eller i södra
kronobergs län?

Vill du inte lämna regnr här så skicka gärna ett pm. Jag tittar på
hojar omkring 99-03

Tacksam för alla tips.

Last edited:
Serva Aprilia gör du hos Markussens Mc. Ligger lite utanför Halmstad. Bästa Aprilia mekare enl min utsago!!

Varför skulle du inte kunna lämna in en RSV till tex claessons i bromölla? Det borde väl vara i närheten av södra kronoberg.

Edit: Glöm inte kolla Öhlins dämparna fram om du köper en R modell, väldigt ofta de läcker. Känn också ordentligt på växellådan så alla växlarna är lätta att få i, minns när jag letade RSV att vissa lådor var riktigt tröga.

Last edited:
CPJ779

Gör som alla andra. Leta reg.nr på blocket.

Har tittat på blocket tidigare men ingen visade skylten eller hade det utskrivet i annonsen. Dock har det kommit in ett par annonser sen sist
jag kollade. Ber om ursäkt att jag inte kollade blocket idag innan jag gjorde tråden

Skulle jag köpa en Mille igen så hade det blivit en Mille R 03a
Just Mille R 03 pga av att det är den sista av den "Gamla" modellen och den första Millen med radiellt monterade bromsok
Lätt den snyggaste Millen som gjort!

Och att köra är Millen underbar, en så otroligt speciell hoj som har en egen karaktär och ett fantastisk chassi

Enda andledningen till att jag sålde min 02a var att jag ville köra mer gata och ville ha en skönare mer avslappnad körställning!
Detta utan att göra avkall på prestanda och väghållning och då fanns det bara en hoj på kartan! En Touno dvs en Mille utan kåpor :banana

Serva den gör du här! www.rogart.se/
Carl-Erik heter killen som driver det, litet ställe men mkt bra personlig service

Aslutningsvis en bild som talar för sig själv

Bifogat

• ApriliaMille_R_RHS_Yellow_1024.jpg
    ApriliaMille_R_RHS_Yellow_1024.jpg
    159.7 KB · Visningar: 132
Ja det enda som slår en Mille är en Tuono!

Är oxå lite sugen på en Mille, saknar spettan jag hade, men vill inte gå tillbax till honda, utan vill gärna testa nå nytt, gärna då tillbax i twinträsket,, så får jag bara 12an såld till våren, så blire nog en Mille...

Billig att försäkra kan jag intyga, blev faktiskt förvånad själv när jag ringde försäkringsbolaget över hur billigt det blev.

Min 02:a kostar lika mycket som mina tidigare R1:or och R6:or...

CPJ779 kostar på mig hel/hel, 8762:- men då får jag 461:- i rabatt, jag 32 nu i mars, bor centralt i storstad.

Betalade 4400 halv/helår för min 02a
Då var jag 26, bor i Växjö

CPJ779 kostar på mig hel/hel, 8762:- men då får jag 461:- i rabatt, jag 32 nu i mars, bor centralt i storstad.

CPJ779 verkar vara nyimport om nu det har någon betydelse för premien.

Modellen efter 04-09 har jag alltid gillat rent desigmässigt och den håller bra än. Den "äldre" är dock riktigt snygg i verkligheten tycker jag. Men det är ju en smaksak som sagt. Fina hojar i vilket fall.

Aprilia_RSVs.jpg

CPJ779 verkar vara nyimport om nu det har någon betydelse för premien.

Modellen efter 04-09 har jag alltid gillat rent desigmässigt och den håller bra än. Den "äldre" är dock riktigt snygg i verkligheten tycker jag. Men det är ju en smaksak som sagt. Fina hojar i vilket fall.

Jag vet inte riktigt hur dom göra med priserna på import hojar, denna Rsv Mille är en 02a, men reggad som 07a av nån konstig anledning? själv klart va ju tjänsten på Trygghansa stängd just nu när jag skulle kolla, men jag har för mig att hel/helår skulle gå på 18 loppor eller nått, för i stort sätt samma hoj som ovan? ????? Va intresserad av denna då historiken på den va rätt sjysst, men när jag fick se försäkringspremien, så drog jag örona åt mig... lite trist för hojen såg riktigt nice ut...

Last edited:
Fick betala (mille-00) 3700halv/helår, då 28år mellanstor stad. Salus Ansvar

Idag kör jag Tuono, klart förmånligare försäkring.

CPJ779 kostade 19 980:- halv/helår på länsförsäkringar, jag är 21 haft mc kort sen augusti och bor i närheten av nyköping, ungefär samma pris som en ostrypt ninja eller r1 på mig iaf:)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti